Vad tycker ni om Snigeldesign?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Vad tycker ni om Snigeldesign?

Inlägg av Krigarhund »

Halloj gott folk!

Jag har använt och brukat en Snigeldesign strap on -14 (lol) med ryckficka samt diverse snigelfickor under en period tillsammans med min HPA rigg och kan omöjligt vara mer än väldigt nöjd.

Gick ifrån en FirstSpear Strandhögg och anser/upplever att snigel bäraren med sin harnesk-design "bär" vikt betydligt bättre. Detta innebär rent krast/förslagsvis att de är mycket mer omständigt att dumpa strap on 14 om man jämför med ex. strandhögg då strandhögg är extremt snabb on/off.

Jag har personligen haft kontakt med deras kundservice vid ett tillfälle och de gick ju som misstänkt extremt enkelt till då dem sitter i Sverige - som planerat.

De jag är intresserad av egentligen är väl vad folket anser om snigeldesign generelt? Värt att löpa linan ut med bältesriggar och framtida fick-behov? Någon specifik produkt man borde undvika?

Puss.

FoulWeatherFriend
Inlägg: 13
Blev medlem: fre maj 15, 2015 12:54 pm

Re: Vad tycker ni om Snigeldesign?

Inlägg av FoulWeatherFriend »

Jag använder personligen uteslutande snigels fickor numera, och siktar på att köpa både en stridsväst 08 och ett likadant krsk som du har.

Jag har ett Stridsbälte -12 som jag kanske var lite optimistisk med storleken på, borde antagligen ha köpt ett large eller x-large men kom fram till att ett medium "borde passa." Det går ju på, men molle-panelerna sitter obekvämt långt bak på mig när jag ska komma åt fickorna och gör det svåranvänt. Detta kan som sagt bero på att mitt egentligen är för litet för mig, och förhoppningsvis sitter det fler paneler på större storlekar men det är svårt att räkna dem på bilder. Bältet sitter i övrigt väldigt bekvämt och jag skulle varmt rekommendera det till personer det passar på.

När det kommer till fickorna så gillar jag verkligen 3-magasinsfickorna då de är mycket flexibla i vad man kan stoppa i dem, så om man har många olika bössor behöver man inte kitta om västen om man skulle vilja använda magasin som inte passar bra i vanliga m4-fickor.

I stort tycker jag att snigel är dyra, så jag förstår de som tvekar inför att köpa deras saker, men man får verkligen vad man betalar för och med undantag av stridsbältet har jag aldrig varit missnöjd med någonting jag köpt från snigel.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Vad tycker ni om Snigeldesign?

Inlägg av Herr Nilsson »

Haft en del snigel prylar och använder deras vapenrem. Det enda negativa jag kan säga är att deras dumpfickor inte tål varma ksp pipor.. Hade jag spelat som svensk hade jag klart valt snigel.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Re: Vad tycker ni om Snigeldesign?

Inlägg av Krigarhund »

Har nu hårdkört västen till min bästa förmåga som plastkastare och den ser fortfarande flång-ny ut.
Blir nog ett passande bälte i framtiden, ska komma ihåg notisen angående storlekarna!

Haha synd på smält dumpficka :D

FoulWeatherFriend
Inlägg: 13
Blev medlem: fre maj 15, 2015 12:54 pm

Re: Vad tycker ni om Snigeldesign?

Inlägg av FoulWeatherFriend »

Felet jag gjorde när jag valde bältet var att jag inte mätte midjan med uniformen etc på, så i bara byxor och t-shirt sitter mitt ganska bra trots allt. Mäter man som man tänker spela och väljer ett där man hamnar i mitten på spannet borde det sitta bra, i teorin.

Varför jag trodde att ett mediumbälte skulle sitta bra när jag drar large i bokstavligt talat allt annat är bortom mig, jag har bara mig själv att skylla.

Skriv svar