Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Clinch »

Jag tänkte byta liner-system på min hjälm av typ Ops-Core FAST för att göra den bekvämare, och har kikat på lite olika varianter och märken. Hört mycket gott om Team Wendy EPIC AIR, men undrar om dessa passar i en Ops-Core FAST utan övriga modifikationer, så som att behöva byta ut hela retention-systemet? Vill helst ha något som egentligen bara är att trycka dit så är allt klart.

Även; finns det några vettiga europeiska återförsäljare av dessa? Team Wendy's egen nätbutik säljer endast inom USA.

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Eadcruzher »

Ifall du har OCC-dialen i krukan så kommer inte EPIC Air att passa alls pga frigolit-plattan fram.

Sen är min fråga: Är det kuddarna som är osköna eller är hela setupen obekväm?
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Clinch »

Eadcruzher skrev:Ifall du har OCC-dialen i krukan så kommer inte EPIC Air att passa alls pga frigolit-plattan fram.

Sen är min fråga: Är det kuddarna som är osköna eller är hela setupen obekväm?
Ah, jag misstänkte att det var så.

Jag har ursprungsdialen, vilket är OCC såvitt jag förstått. Framförallt kuddarna skulle jag säga. Hade gärna haft lite mer vaddering. Har dock inte provat annat än Ops-Core, så kan inte svära på att det endast är det. Vill helt enkelt göra hjälmen så bekväm som möjligt för längre spel. :)

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Eadcruzher »

Då skulle jag rekommendera att skaffa Epic Air med en H/X-nape, det borde bli ganska bra ändå.
Sen finns ju Ops Cores Luxliner, kan vara värd att ta en titt på. Polaren älskade sin.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Clinch »

Just ja, hade glömt bort Lux Liner. Har du möjligtvis provat din kompis hjälm också och känt nån särskild skillnad gentemot din?

Och tack för bra tips. :)


EDIT: Såg precis att Lux Liner inte passar i Ops-Core FAST Base Jump vilket är modellen jag tänkt köpa. FMA Aramid kanske är ett vettigare köp isf, och att man sen kanske byter ut vissa av de svagare delarna mot Ops-Core? Borde väl landa på runt samma belopp.

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Eadcruzher »

Luxliner ä najz. Jag har kört riktig OCC och diverse olika och jag hade valt Lux om den hade passat i repro-hjälmar.

Nackdelen med FMA är att deras storlekar inte följer Ops Cores. Men om du inte använder nvgs så kommer FMAs OCC fungera bra. Men att byta ut kuddarna till MSA eller Team Wendy ZAP pads är en billig och bra uppgradering.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Clinch
Inlägg: 34
Blev medlem: tis sep 03, 2013 4:47 pm

Re: Team Wendy EPIC AIR ihop med Ops-Core FAST?

Inlägg av Clinch »

Okej, ska fundera på saken och höra med Ops-Core och Team Wendy's kundsupport. Vill helst hålla mig till en Ops-Core Base Jump hjälm framför repro som FMA, så länge man kan göra den lite bekvämare iaf.

Skriv svar