Hölster på bröstet, ja eller nej?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Johan_
Inlägg: 7
Blev medlem: tor dec 24, 2015 11:26 pm

Hölster på bröstet, ja eller nej?

Inlägg av Johan_ »

Inför säsongens comeback så rustar jag långsamt upp och nu sitter jag här och debatterar med mig själv om jag vill hölstret på bröstet eller på benet. Kommer använda en chest rig och spela som sniper. Några tankar? Känns lite som att ens main vapen kanske kommer gnidas en del mot ens sidearm och att ens sidearm kommer kännas som att det sitter i vägen. Någon som har testat detta och har någon insyn i hur det känns?

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Hölster på bröstet, ja eller nej?

Inlägg av Marcules »

Som sniper skulle jag inte ha det på bröstet, då måste man nog röra sig en hel del för att dra pistolen och som sniper vill man ju röra sig så lite som möjligt. Mitt tips är ett battlebelt som du har allt på, magg till sniper, pistol och pistolmagg. Jag skulle mao skippa chestriggen helt och hållet.
-:Skogsfrisk:-

Johan_
Inlägg: 7
Blev medlem: tor dec 24, 2015 11:26 pm

Re: Hölster på bröstet, ja eller nej?

Inlägg av Johan_ »

Ah tack för snabbt svar :)

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Hölster på bröstet, ja eller nej?

Inlägg av Zingmark »

Annars kan jag tipsa om Bulle MLE harness (http://www.flecktarn.co.uk/odtmb2nx.html) Jag fick hem mitt sådant i veckan, gillar det skarpt som sniper, lagom utrymme för de fickor jag behöver, lätt och smidigt att använda. Något som jag inte såg är att det på insidan finns fickor för m4-mag eller liknande så om man får för sig att köra en annan roll som kräver fler mag funkar detta. Jag kör ett dropleg tornado hölster för min mk23, fungerar prima även med silencer.

Skriv svar