Plastspännen som vittrar sönder

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Accurate
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:42 pm

Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av Accurate »

Hej!
Jag förvarar mina ryggsäckar (med mycket annat AS relaterat) uppe på vinden. Lägenhetsvind, så det är rätt dåligt isolerat.
På de flesta av ryggsäckarna (troligen kinatillverkat) går många av spännena i plast sönder, speciellt de stora man fäster runt magen. De blir torra och blir väldigt bräckliga/fnasas sönder.
Jag tänkte att det måste såklart vara för att det är billiga saker, inget mer med det.
Men så på en av säckarna så har alla spännen klarat sig utom just ett halvt. Tycker det verkar märkligt att just den biten skulle vara sämre än de andra.
Som ni ser på bilden är honan i rätt nyans (foliage green), medan hanen har blivit en mer OD nyans som är torr så man nästan kan skrapa av färg från den.
rygga.jpg
Antingen är det för att det är billiga saker, eller så finns det kanske någon annan anledning till detta som helt gått mig förbi, att man typ inte skall förvara plast där det är lite kyligare?

Vågar jag ha mina dyrare västar och säckar på vinden, eller måste jag ha de i en garderob i lägenheten?

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av viqs »

Det vågar du ha, om inte annat så har du en customer service som du kan prata med om något skulle strula. Fick t ex en mayflower apc för flera år sen som var felsydd, pratade med deras cs och fick en helt ny frontpanel och lite andra godsaker.

Summerat, det lönar sig att köpa riktiga grejer.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av ohman »

Du kan ju annars (om du känner dig lite händig) byta ut spännena. Paracordshop.se har upp till 25 mm-spännen, vill du ha större än så finns det också, t ex här
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Accurate
Inlägg: 15
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:42 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av Accurate »

Härligt!
Tack för tipsen grabbs!

Uffe_C
Inlägg: 28
Blev medlem: lör nov 08, 2014 7:39 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av Uffe_C »

Använd bara inte mammas symaskin för att sy om remmarna till de nya spännena. :D

Gå till skomakare el dyl.

/u

SonOfaGun
Inlägg: 125
Blev medlem: ons maj 23, 2012 9:48 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av SonOfaGun »

Inga problem att sy nylonremmar med vanlig symaskin, speciellt inte 2-3 lager. Jag har sytt X-antal remar med min gamla husqvarna modell billig, men använd bra nålar.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Plastspännen som vittrar sönder

Inlägg av viqs »

Håller med, en bättre jeansnål duger gott för enklare reparationer.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar