Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Stag »

Tjo!

Söker tips på en plate carrier för SAPI som har lite lägre profil. Den behöver inte ha MOLLE osv, men gärna velcro då jag kommer fästa bl.a. velcro backed chest rig på den.

Favoriten just nu är en 6094 Slick Det vore dock bättre om den hade velcro på magen som var öppet för chest riggen. MOLLE på ryggen gör inget, utan är en bonus för carrier osv.

Ni som kör med lättare rigs, vad kör ni? Tar såklart även tips från er som inte kör med de. ;)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Santa »

Vilken storlek SAPI kör du? Warrior Assault Systems släppte nyligen sin CPC som ska fungera för medium SAPI plattor och de vanligare 10x12.

http://www.uktactical.com/p-11503-cover ... ticam.aspx

Jag tycker att den funkar helt okej. Eftersom att den är tänkt att bäras dolt så finns det nada med padding på insidan, men det vänjer man sig vid. Vet inte om du kör äkta plattor eller ej.
Ett minus är dock att armarna blir lite låsta om du vill röra dom in mot kroppen, eftersom att den har en rektangulär form.


Santa
Inlägg: 46
Blev medlem: mån maj 14, 2012 8:11 pm

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Santa »

Stag: Har du tänkt bära västen dolt? Eller vill du bara ha ett lätt och snabbt kit? Om du är intresserad av att bära dolt så skulle jag kunna lägga upp lite bilder på hur den funkar med olika jackor och plattor.

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Allan_g »

Ingen blir vidare low profile (storlek och SAPI bärare, designerade skyddsvästar är dem som är mest "low profile") eftersom de har inserts och du har din limit där mestadels (utan dem kan man lika väl köra i T-shirt med fickor).

Jag kör med Gen2 LBT-6094A SLICK MEDIUM PLATE CARRIER tillsammans med 2st StrikeFace NIJ-III inserts (super light), allt är designat för att vara mobil och low profile. Jag är mycket nöjd med den setup.

Vill du köra ännu mera "slimad" är det nya Crye JPC Airframe som gäller, möjligtvis Blue Force gear. Något mindre finns inte vad jag känner till.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Stag »

Som ni skrev här så handlar det egentligen mer om att vara snabb och smidig. Med lågprofil menar jag mindre bulk, inte nödvändigtvis concealed.

Slickster ser ju onekligen myycket bra ut! Velcro över hela fronten osv. Den är nya favoriten hittills, då den tycks vara byggd för rätt uppgift.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Allan_g »

En sak jag tänkte på innan jag gick till slim/minimalistiskt är när man sitter i fordon vill man ha ryggen fri med saker samt framsidan när man skall lägga sig lågt på mage, liknande Slickster kör jag fast mina extra tre M4 magasin samt pistol magasin är på ett HSG battle belt och allt är placerat på sidorna.

Fördelen med lägre placering (battle belt) är att jag inte behöver komma in så djupt under armhålorna (titta bilden från sidan på PMAgget så ser du att den skulle nudda och skrapar i armhålan) därmed snabbare tillgång vid lägre placering. Spelar detta ingen roll verkar faktiskt Slickster som ett riktigt bra val. har inte sett den tidigare och som "consiel" är den riktigt smutt!
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Stag »

Jag kommer bära ammunition på bälte och i en chest rig. I fickorna på slickster tänkte jag ha radio bland annat.

Så i det avseendet är det inga problem!
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Söker tips på lågprofil SAPI-bärare

Inlägg av Mace »

Fick precis hem min warrior cpc, känns sjukt najs!
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Skriv svar