Beställa Crye Precision USA/Europa

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Harris »

Väcker liv i en gammal fråga. Finns det något vettigt sätt att ta hem Crye Precision kläder nu för tiden? Inga av återförsäljarna i Europa har något i lager, och på Ebay är det tuffare med just det jag letar efter, du kan hitta MultiCam, men knappt något annat. Jag är nämligen ute efter ett par Crye G3 Combat pants in 400 Kahki i 40R bland annat.

Är det någon som vet något smidigt sätt med mellanhand via USA, eller någon annan pålitlig ÅF i Europa som har inne eller kan ta hem smidigt och som inte säljer till komiska priser som dom oftast gör?


Tacksam för ledtrådar!
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av deadrabbit »

Vi beställde direkt från Crye.
https://www.dropbox.com/s/89061nrr5f7rg ... 0.png?dl=0

Maila beställning, invänta invoice, betala internationell klart.
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Harris »

Intressant, var det 2011 ni gjorde beställningen? Har mailat dem och frågat om detta är möjligt.

Jag har läst att många som velat handla direkt har blivit hänvisade till ÅF's i Europa istället för att handla direkt av dem. Men ingen har ju något in stock i princip, och priserna...
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Teemu76
Inlägg: 52
Blev medlem: tor maj 29, 2014 5:48 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Teemu76 »

Vi beställde från dom i höstas. Väntetiden på att få grejerna sydda kan vara lång 😛but its all worth it.
Raptors - FBI Hostage Rescue Team

Vaksai
Inlägg: 154
Blev medlem: ons okt 02, 2013 10:02 am

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Vaksai »

Jag har beställt från leafgear.com ett par gånger, det går att göra specialbeställningar på saker som annars inte är i sortimentet genom deras kundtjänst.
Det kan dock ta ett tag att få specialbeställningar skeppade, räkna på 3-6 månader... Men man slipper tull och moms i alla fall!

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av deadrabbit »

Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Spy vs Spy
Inlägg: 95
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:22 am

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Spy vs Spy »

Don`t tell mum I work on the Oil Rigs, she thinks Im a piano player in a whore house.




-- Spetsnaz Vityaz --

LiquidSnake
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:25 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av LiquidSnake »

Harris skrev:Raptors? Ni beställde massa RG set antar jag...
Vi gjorde en beställning direkt ifrån Crye via Bethany i juli 2012 som landade typ en månad senare, men vid senaste vändan så var det Michelle Cooper som hjälpte oss (mcooper@cryeprecision.com)

Den beställningen gjordes 2014-10-01, och leveransdatumet ändrades typ 5-6 gånger innan paketen slutligen landade 2015-05-14.
Så leveranstiden kan verkligen variera beroende på vad du ska ha.
Fast den civila marknaden ligger ju ganska långt ner på deras prioriteringslista, så det är ju inget konstigt att det tog en jäkla tid.

Om våra prylar hade funnits någonstans lite mer lokalt (typ EU) så hade vi garanterat gjort beställningen därifrån.
Inte för att eventuellt kunna komma undan tull, moms och admin.avgift, för den läggs ju ändå på hos återförsäljaren.
Utan endast för att vi skulle eventuellt fått hem utrustningen snabbare.
Men detta var tyvärr inget alternativ den här gången, och i slutet så var det lätt värt att vänta på prylarna. =)

Leveransen sköttes av FedEx.

Malus
Inlägg: 51
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:40 am

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Malus »

Vet inget om prissättningen men hitta denna sida när jag letade crye flecktarn

http://www.tacwrk.com/en/crye-precision ... khaki-8475
War. War never changes

Harris
Inlägg: 36
Blev medlem: tis sep 18, 2012 12:19 pm

Re: Beställa Crye Precision USA/Europa

Inlägg av Harris »

Tack för alla tips och redogörelser, det ska nog gå bra, förutom att det troligtvis kommer ta lång tid. Lagersaldot är i pincip icke existerande på de flesta siter, det är tufft när en tillverkare ska supplya så många återförsäljare världen över.
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Skriv svar