Gummerade axelbanden på min JPC-väst känns "torra"?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
SaimoN_

Gummerade axelbanden på min JPC-väst känns "torra"?

Inlägg av SaimoN_ »

Hallå,

Äger en relativt ny JPC-väst av tillverkaren MODI. Väldigt lik RS-upplagan (Crye). Nu till saken; jag upplever att axelbanden ("shoulder strapsen") eller vad man ska kalla dessa, som ju är gjorda utav något väldigt elastiskt gummi-liknande material, är aningen stiffa - "torra" är väl ett bättre ord. Får känslan att dessa axelband med tiden kommer att torka och bli hårda, så upplevs i alla fall materialet. :? Annars är en kvalitéts-väst känns det som!

Är det någon som äger en JPC-väst som vet om man kan behandla dessa axelband med någonting? Applicera någon typ av "smörjning"? Silikon var det första som kom upp i skallen, men känns inte helt rätt. Eller bara ge blanka tusan i någonting alls? (jag kanske bara inbillar mig, men axelbanden känns faktiskt lite halvtorra, då jag nu haft västen i ett par månader sen inköp). Kan inte heller säga riktigt vad för typ av material axelbanden består av, känns som en väldigt finkornigt sandpappersyta, fast av gummi?

Kanske låter det väldigt långsökt, men allt som kan rädda livslängden på en sak är ju värt mödan kan man tycka!