Magasinväska i läder ?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
pompe88

Magasinväska i läder ?

Inlägg av pompe88 »

Håller på att bygger ett nytt kit som baseras på ett sam browne bälte med dubbla koppel, i princip en vanlig chestrig fast i läder. Vad jag skulle behöva är en magasin väska som matchar dvs ngt i läder. Maggen jag kommer använda är M4 stanag magasin (eller pmag). Någon som vet om det finns ngn väska som skulle passar ? Bör rymma minimum 3 helst 5 magasin.

Optimalt vore en läder variant av magasinväskan i 304k selen. Resonerade som så att det har gjorts mängder med militära väskor för allt möjligt, så det borde finnas någon i lagom storlek för några m4 magasin. Den skall monteras i bältet men måste inte vara gjord för detta, jag är hyfsat kunnig i läderhantverk så kan modifiera o lägga till saker som bältes ögla o dyl. Den skall ju inte vara alltför stor heller har märkt att 5 magasin ger en bra jämnvikt mot pistolen o bajonetten jag bär på höger sida

En sådan här sele är det, skall sitta på vänster sida där sabeln brukar hänga
Bild

Som referens en fullmatad 304k ficka jämte ett av hölstren jag använder. en exakt replika av denna fast i läder vore optimalt, dyrt att beställa cutsom från sadelmakare och har inte lust att handsy den själv heller.

Bild

Icke svar, som förslag att jag skall göra den själv, beställa custom eller använda moderna fickor för läder är fult undanbedes vänligt men bestämt. har du inget att tillföra svara inte bara för svarandets skull
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

700mb

Re: Magasinväska i läder ?

Inlägg av 700mb »

En sådan här kanske? https://www.libertytreecollectors.com/p ... roduct=244

Förövrigt låter du otroligt otrevlig och dryg i ditt inlägg.

ups magasin fickan var visst för liten.

Denna menade jag https://www.libertytreecollectors.com/p ... category=0
Senast redigerad av 1 700mb, redigerad totalt 0 gånger.

pompe88

Inlägg av pompe88 »

Jo det var rätt sökord jag sökte ;) fick lite hjälp från annat håll oxå och det som verkar var mest lovande är en magasin ficka till en Madsen ksp eller samma fast till Brengun. har inte fått måtten men jag är ganska säker på att de är större än ett m4 magasin då de rymde 30 skott av en kaliber som har fetare patroner än 5.56.

Typ en sådan här http://www.germanmilitaria.com/othernat ... 37867.html fanns även för 5 magasin

Och jag ber om ursäkt om jag uppfattades som dryg, men icke svar är många gånger ett faktiskt problem och för att inte stöta mig med ngn la jag ju till en liten artighetsfras oxå. Jag utgår ifrån att det var denna lilla paragraf i slutet av min op som du störde dig på då jag inte tyckte att resten av texten kunde uppfattas som förolämpande av någon
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

pompe88

Inlägg av pompe88 »

Är inte så krångligt att sy om till hur jag vill ha det, får se vad det blir Bren o Madsen fickorna är ganska stora o höga men verkar vara det bästa som finns tillgängligt.

Men vintern är lång o kall så vem vet jag kanske syr mig en 304k i läder från scratch :) Hade inte tvekat om det inte vore för att jag får handsy allt jag gör i läder.

En Ak ficka har jag faktiskt och har sneglat lite på den skulle nog gå om man tog ur avdelarna. Dock så gör layouten i den jag har att den blir lite bred nästan för bred för att ha på höften då den är tänkt som axelremsväska orginal.

Anyway tack för tipsen:-)

MikeKilo

Inlägg av MikeKilo »

Ytterligare ett tips som borde fungera är svenska magasinfickor till Kulsprutegevären m/21 och m/37, en svenskmodifierad BAR. Till saken hör att de svenska magasinen är både längre och tjockare än de amerikanska originalmagasinen, och jag är rätt säker att borde de ta även ett antal M4-magasin, eventuellt kan höjden bli svår.

Ser ut enligt följande(tyvärr en liten jäkla bild, imgur lirar inte med paddan):
Bild
De har bälteshälla och är jäkligt hållfasta. Nackdelen är att jag själv inte vet var de går att köpa direkt men jag vet att jag har sett de här på forumet, någon i förra årets posingtråd använde de till ett post-apoc kit. Så de går att få tag på.

Vill du ha bättre bilder på fickorna har jag gott om det, tar gärna fram de om det önskas.
Medic ST36.

Medarrangör till Heats and Minds-spelen.

Skriv svar