Tjo!
Lite förbryllad här.
Har precis fått hem ett par mycket speciella combat pants som jag kommer täcka mer i en recension inom en snar framtid, men jag har ett problem...
När jag har knäskydden i kan jag inte gå ner i crouch/knäposition utan att det blir redigt obekvämt för det andra knät.
Det vill säga, jag går ner på höger knä, och får då så ont av knäskyddet på vänster knä att jag måste byta till en väldigt onaturlig position för att inte få mer ont. Skyddet känns inte som att det är för stelt för att böja sig med knät helt enkelt. Det leder till att byxorna trycker ner skyddet i knät, vilket orsakar smärta.
Någon som har tips, idéer?
Combat pants med knäskydd = smärta. Gör jag fel?
Combat pants med knäskydd = smärta. Gör jag fel?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
-
Re: Combat pants med knäskydd = smärta. Gör jag fel?
Stag: kollar du i byxfickorna längst upp så finnes där 1 räm på var sida där man justerar höjden på knäskyddet.
Kolla det så kanske knäskyddet inte känns så obekvämt!
Kolla det så kanske knäskyddet inte känns så obekvämt!
BAZINGA, i don´t care
PTW User
PTW User
Klena bärare av skydden? 
Jag tror att du har för långa lårben eller för korta ben på byxorna så att skydden hamnar för högt upp. Nu har jag ju inte sett några bilder men det du beskriver är ungefär samma fenomen som uppstår när skydden sitter för högt och när du böjer dig ner så glider de upp på ovansidan av knät och därmed orsakar obehagligt tryck.
När du står upp så ska oftast skydden ligga lite under knät för att när du böjer dig ner så ska skydden precis täcka själva knäskålen. Går de upp och förbi knäskålen så sitter de för högt.
Sen kan det ju vara så att skydden sitter rätt i höjd men att de är för stora för fickorna i byxorna? Ganska så vanligt att "mjuka" skydd tillverkas för typ XXL och att de måste klippas till lite för att passa på mindre storlekar. Vet att Helikon, 5.11 mfl som har neoprenskydd måste trimmas då skydden är för stora för att just kunna trimmas till olika byxor och storlekar.
Så ett tips kan vara att rita av fickans storlek på skydden och trimma skydden så att de är 5-6mm mindre än själva fickan.

Jag tror att du har för långa lårben eller för korta ben på byxorna så att skydden hamnar för högt upp. Nu har jag ju inte sett några bilder men det du beskriver är ungefär samma fenomen som uppstår när skydden sitter för högt och när du böjer dig ner så glider de upp på ovansidan av knät och därmed orsakar obehagligt tryck.
När du står upp så ska oftast skydden ligga lite under knät för att när du böjer dig ner så ska skydden precis täcka själva knäskålen. Går de upp och förbi knäskålen så sitter de för högt.
Sen kan det ju vara så att skydden sitter rätt i höjd men att de är för stora för fickorna i byxorna? Ganska så vanligt att "mjuka" skydd tillverkas för typ XXL och att de måste klippas till lite för att passa på mindre storlekar. Vet att Helikon, 5.11 mfl som har neoprenskydd måste trimmas då skydden är för stora för att just kunna trimmas till olika byxor och storlekar.
Så ett tips kan vara att rita av fickans storlek på skydden och trimma skydden så att de är 5-6mm mindre än själva fickan.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”
Om du gör samma manöver utan skydden i, stramar tyget mycket över det utsatta knät?
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.
Det stramar en aning ja. Byxorna har dock helt rätt storlek i övrigt.
Ska kolla om det finns någon sådan inställning i fickorna, men jag tror inte det.
Ska kolla om det finns någon sådan inställning i fickorna, men jag tror inte det.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Då är det där det kniper tror jag. Om de faktiskt stramar utan kåpan i, måste någonting i hur byxan är sydd och du är byggd vara i osynk. Jag har 4 olika byxor med kåpor, och inga stramar på det sättet. Prova att dra dem uppåt någon cm i taget, och se hur de sitter. I den bästa av världar kan du hitta ett bättre läge för knät. Finns ingen höjdjustering kan man nog sy upp ett veck så det blir rätt. Allt detta förutsätter ju att knät är för lågt på brnet och det är problemet.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.