High-vis färg för markering av utrustning
High-vis färg för markering av utrustning
Och då pratar jag alltså inte pennor för att skriva blåa, dynamiska siffror på sitt vapen.
Utan mer typ den gula man har sett marines måla sina charging handles med t.ex, och liknande sådant. Helt enkelt färg att måla reglage osv i för att göra de lättare att hitta i low-light och liknande förhållanden.
Någon som har tips?
Utan mer typ den gula man har sett marines måla sina charging handles med t.ex, och liknande sådant. Helt enkelt färg att måla reglage osv i för att göra de lättare att hitta i low-light och liknande förhållanden.
Någon som har tips?
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Re: High-vis färg för markering av utrustning
Vet ej om det går att få tag i som privatperson, men båda Hempel och International gør high-vis färg till bl.a. borrplattformar, tankfartyg och flygplan. Kan nog kosta en del, men man kan ju försöka ringa till några målare inom den industri, kanske dom har en klick att sälja/ge bort?
7.62, when diplomacy fails.
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=21614
Hm, låter som lite overkill, men klart man kan kolla med de som jobbar med sådant.
Ett alternativ är att använda självlysande färg, typ Glow-On, men vill helst inte ha självlysande till sådan användning.
Ett alternativ är att använda självlysande färg, typ Glow-On, men vill helst inte ha självlysande till sådan användning.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.
Godtycklig varselfärg på sprayburk?
Finns signalorange på biltema. Kanske räcker?
Det låter som en fin idé! Ska kolla upp det.
Det behöver ju inte vara något extremt, utan egentligen en ganska enkel grej. Tackar för tips!

Har inga här men det kan mycket väl vara så att det rörde sig om polis eller liknande. Inte helt säker.
Han hade iaf Charging handle, mag release och selector switch målade i en gul-orange neonfärg. Verkade inte som någon dum idé trots allt.
Han hade iaf Charging handle, mag release och selector switch målade i en gul-orange neonfärg. Verkade inte som någon dum idé trots allt.
Som jag uppfattade det så handlade det inte egentligen om att det är svårt att hitta, utan för att det ska bli enklare att hitta i stressad situation.
Jag tror inte det var övningsammunition. Brukar inte det vara blått dessutom?
Jag tror inte det var övningsammunition. Brukar inte det vara blått dessutom?
Nu vill jag inte deraila, men det känns ju som en otroligt dum idé, om än läcker. Man ska väl ändå kunna sitt vapen så väl att man kan hantera det om man så blir väckt mitt i natten? Det lär väl vara en rejäl nackdel att ha något som praktiskt taget lyser av sig självt om man vill hålla sig gömd.
Kan dock säga att det är rätt vanligt (och väl praxis i amerikanska armén) att avmontera/maskera allt som rör på sig när man målar. Då står de ändå ut, utan att fånga fiendens uppmärksamhet. Men den huvudsakliga anledningen till att man inte målar dem är att dem är för att man riskerar få in färgflagor som påverkar funktionen.
Just my two cents. Vill sedan gärna se bilder om du kör på det!
Kan dock säga att det är rätt vanligt (och väl praxis i amerikanska armén) att avmontera/maskera allt som rör på sig när man målar. Då står de ändå ut, utan att fånga fiendens uppmärksamhet. Men den huvudsakliga anledningen till att man inte målar dem är att dem är för att man riskerar få in färgflagor som påverkar funktionen.
Just my two cents. Vill sedan gärna se bilder om du kör på det!
Färgen är typiskt sett inte självlysande egentligen, bara kontrasterande.
Frågade runt lite, och fick tipset att de i MW3 har gjort så på vissa M4or. Har inte spelat MW3 nämnvärt, så har därför missat det. Här är bild på det.
http://images.wikia.com/callofduty/imag ... A1_MW3.png
Notera alltså att jag inte använder MW3 som referens, utan mer för att visa vilken del/ur det målas.
Frågade runt lite, och fick tipset att de i MW3 har gjort så på vissa M4or. Har inte spelat MW3 nämnvärt, så har därför missat det. Här är bild på det.
http://images.wikia.com/callofduty/imag ... A1_MW3.png
Notera alltså att jag inte använder MW3 som referens, utan mer för att visa vilken del/ur det målas.
Senast redigerad av 1 Stag, redigerad totalt 0 gånger.