Val av PC

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
nisse

Val av PC

Inlägg av nisse »

Letar efter en ny PC/Väst/rig.
Väldigt svårt att veta vad man vill ha innan man prövat allt men är ute efter något light weight, dvs liknande RRV dock med molle straps på ryggen.
Vad finns det fler för västar som använder "innefickor" dvs på magen där magasin fickor ingår skulle man kunna säga? Exempel nedan.
Bild
Är det någon som kan peka ett finger vart jag kan leta utöver alla ÅF i sverige och utomlands, eller tipsa om någon lättare rig dock är väl den röda tråden molle på ryggen samt under armhålorna över kärlekshandtagen.
"Ninjas came with lions"

Frost

Re: Val av PC

Inlägg av Frost »

Det finns ryggplattor med molle till RRV.

nisse

Inlägg av nisse »

Jasså, det här är ju faktiskt lite glädjespridande, men hur högt sitter den på kroppen? Antar att den går att justera men letar efter kommentar från någon som använt RRV.
"Ninjas came with lions"

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Ska du ha en bra klassisk RRV så är Eagle Ind egentligen det enda riktiga valet i min mening.
Vill du dock ha inbyggda fickor så föreslår jag dom som började med det, nämligen HSGI (deras Wasatch och Weesatch) som du ska titta på.
Weesatch:en är en aning mindre än Wasatch-modellen.

Ja alla dessa 3 kostar en del, men dom kommer hålla för evigt, ha ett högt återsäljningsvärde samt har livstidsgaranti.
Köp kvalité, gråt en enda gång. Köp billiga kopior, gråt en sjuhelvetes massa gånger.
Om du vill ha en billigare historia så finns visserligen Blackhawks CRCH (köp då inte en ny utan en från ~2004-2006, då var Blackhawk fortf. ett märke med kvalité).

Detta är min åsikt baserade på alla dessa nedrans år som jag har köpt på tok för mycket Cordura Nylon. Jag har ägt flera bra kinakopior men dom har alltid gått sönder, haft dålig passform eller haft en gravt ful och kass finish. Så låt oss inte vandla även denna tråden till en Kina vs RS tråd. I slutändan så är det din plånbok och din känsla som ska spela roll när du köper, betänk bara att oavsett vad så är detta en dyr hobby, tro inget annat. :mrgreen:
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

nisse

Inlägg av nisse »

Kvalité köper jag alltid, blir utskrattad av mina vänner för att jag köper magpul istället för varanas osv.
Men ska kolla på det absolut, har själv en äldre blackhawk rygga från den gamla goda tiden hemma.
Tittade även på Shellback tactical Banshee, 160$ svider inte så mycket i plånboken och verkar vara en väldigt skön rigg för trånga områden, transport i bilen osv.
"Ninjas came with lions"

Fearless

Inlägg av Fearless »

Varför inte den Centurion du har på bild? Nu har jag den inte själv men UkTactical har den för £90 och alla de Warrior-grejorna jag har är i riktigt bra kvalité. Kanske inte så RS om man ska köra US-imp. men för airsoft så har Centurionriggen fått ett flertal lovord runt om på nätet.
“It’s time to kick ass and chew bubblegum…and I’m all out of gum.”

nisse

Inlägg av nisse »

Rockar man bälte så behöver man inte 40 magasin fickor på bröstet, visst du kan ha hölster osv men jag är nog mer intresserad av 6094 då än den jag länkade bild på.
"Ninjas came with lions"

Callahan

Inlägg av Callahan »

------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

nisse

Inlägg av nisse »

Gillar fortfarande inte att ha magasin från ena kärlekshandtaget till det andra, då föredrar jag att ha 4-6st placerade på bröstet dvs 4st i rad eller 3x2.
Antar att jag måste uppdatera titeln till LVR/PC.
Just nu använder jag Battlelab LVR LVL1 och tycker det funkar jätte bra utöver att det inte är en PC.
"Ninjas came with lions"

kreator

Inlägg av kreator »

Köp en JPC lr en Eagle PC! Löövely!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Skriv svar