5.11 storlekstabell

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
nisse
Inlägg: 256
Blev medlem: mån aug 13, 2012 12:43 am

5.11 storlekstabell

Inlägg av nisse »

Hade tänkt att beställa hem byxor samt combat shirt från 5.11 och har lite frågor angående storlekarna, jag gissar på att någon är i samma längd och vikt som i mig här och just använder 5.11 TDU byxa + combat shirt.
Jag tänker inte mäta, konvertera till inches och lista ut vad jag har för storlek, jag vet att det kommer bli tok. Har dock fått för mig att alla US kläder i Large representerar Medium i Europa?
Jag är 183cm lång och väger 83kg isch, bör jag satsa på medium byxa och shirt eller small/large?
"Ninjas came with lions"

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: 5.11 storlekstabell

Inlägg av D-Cycle »

Nu var det många år sedan jag köpte 5.11-kläder men när jag testat tre olika varianter av byxor med samma storlek så har jag konstaterat att de passat väldigt olika. Det var Tactical Pants, varav två av modellerna var i bomull och den tredje nylon-varianten. De kanske har skärpt sig med kvalitetskontrollen sedan dess.

MarLin
Inlägg: 89
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 pm

Re: 5.11 storlekstabell

Inlägg av MarLin »

Enda sättet är nog att mäta då vi alla är olika. Men jag skulle inte tro att du skall ha mindre än Large regular på byxor. Sen beroende på hur du ser ut på överkroppen, tja det vet bara du.

Här är deras storlekstabell.
http://www.gtdist.com/511-sizingchart-all.htm

Och här en konverterare.
http://www.markazits.com/diet/konvertera.php

När du skall mäta byxans längd så mät från ditt skrev ner till dit du vill att byxan skall sluta på insidan av benet, i centimeter och konvertera sedan till inches.
Då ser du i tabellen vilken längd du skall gå på. Likadant runt midjan. När det gäller tröja är det svårare. Är du bredaxlad?, Smal?, Långa armar?, tjock? Osv.

Men det går att mäta likadant där. Ärmlängd mäter du från armhålan till där din handflata börjar ungefär, lite beroende på hur du gillar det bäst.

Finns ju inget tråkigare än att ha beställt fel stl på sin uniform.

Lycka till nu.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

Skriv svar