Glasögon utan imma? Köpråd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
guggaaa
Inlägg: 53
Blev medlem: sön maj 27, 2012 7:53 pm

Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av guggaaa »

Tjena, nu måste jag inhandla ett par nya glasögon då jag är så jä**a less på att brillorna ska imma igen... Kör på guarder C4 just nu, + anti im spray från synoptik, brillorna ska vara "100% anti fog, men ändå immar dom heltiden MED immspray också!

Skulle vare riktigt schysst med något köpråd från er.. Vad ska man inhandla?

kuf
Inlägg: 2
Blev medlem: tor maj 17, 2012 1:15 pm

Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av kuf »

Tja!
Jag köpte ett par goggles på Röda Stjärnan som jag är sjukt nöjd med.
http://www.rodastjarnan.com/airsoft/tak ... sogon-4485
Jag har en fantastisk begåvning i att imma igen glajjor. Var där på shoppingrunda och killen i kassan påstod att dessa var omöjliga att imma igen, så man var ju som imm-proffs tvungen att prova:) Använde sen glajjorna under hela Tunguska (ett 2-3 dagars airsoftlajv) och upptäckte ganska snabbt att dom var ruggigt bra. Inte ens när man var på långmarsch och sprang i skogen och svettades mängder immade dessa igen. Bytte heller inte glaset på dom under hela arrangemanget utan körde på ett och samma:)
Sen tycker jag även att kvaliten överlag är bra som fan. Dom sitter skönt och mjukt mot ansiktet. Och man får ju med glas i klart, gult samt svart/mörkt.

5/5 busgroggar!
When in doubt, empty the magazine.

Tidigare nick: model101

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Thinker »

Sådana där kopia på Bolle x800 modell som Kuf länkar till har jag mfl haft improblem med när det är riktigt jäkligt spelväder.

Min med fleras rekommendation är att köpa goggles med dubbellins så kallad "Thermal" lins. Som ESS tactical thermals som jag mfl kör med. Ta väck dammfiltret (skumgummit runt kanterna) så är det bland det mest imm säkra du kan skaffa. Nästa steg är sätta liten 25mm fläkt på sådana goggles. Det finns billigare kopior men kan inte säga om de är lika bra. Jag brukar sällan använda fläkten, men ibland behövs den, men då snackar vi att dels är det spel där det är dimma och dis samt varmt i miljön och att jag inte kan använda klassisk nätmask, för svett osv gör att det blir vätske bubblor i nätet, och skytteglas som Guarder C3 mfl som många inte har något improblem med har jag tyvärr vittnen på att jag kan få imma på när jag sitter still inomhus och spelar brädspel i tshirt och shorts.

Många som köpt sådana ESS goggles och moddat dem. För om det inte är problem för mig? Då blir det inte problem för andra som sällan har problem med imma, jag vet 8st som har skaffat det i min närhet. Inte de till utseende sexigaste ögonskydden, men värt det, för inget saboterar spel som problem med imma när man inte ser, och de sitter bra på huvudet och skydda ögon bra.

http://img252.imageshack.us/img252/3712 ... 001pj3.jpg
http://img520.imageshack.us/img520/8999 ... 002xk4.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/4749 ... 007ud8.jpg
http://img510.imageshack.us/img510/3930 ... 008nd4.jpg

Om du har ekonomi så kan du ha ett par bra skytteglas när du är stilla, sitter på vakt, lökar i baser eller i väder utan mycket improblem och ta på dig ESS Tactical Thermals med fläkt när det börjar bli jäkligt.
This space intentionally left blank

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av TwinkleDew »

Dessa inte direkt nätgoggles då det liksom är en plåt med hål i och inte massa ståltråd som galler kan ju inte imma alls... Lite svårt och se med dem när det är mörkt bara. http://www.taiwangun.com/tactical-equip ... e-acm.html
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Senil
Inlägg: 79
Blev medlem: tor maj 17, 2012 2:10 am

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Senil »

TwinkelDew - Problemet med dom där är inte imma utan vattendroppar som bosätter sig i hålen, vilket medför att du har lika mycket problem att se igenom dom....
Dessutom så KAN det hända att kulor splittras vid träff å du får en massa kulsplitter i ögonen. Inte nice..
Inkommande kula har ALLTID företräde...

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Cleaner »

Senil

håller inte med, kör med dessa och jag svettas otroligt mycket, spelar mindre roll på sommaren eller vintern.
Dessa glajjor är sjukt smidiga, ingen imma , men att det fastnar vatten så man inte ser har jag aldrig vart med om..



Enda som stör, är att det tar ett par spel innan man får "nätgoogle" seendet eftersom det är lite mörkare än med vanliga Bolle etc.

:)
Prickskytt

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av viqs »

Oakley M-frames. Finns tamigfan inga bättre brillor. De är jävligt snygga, du ser sjukt highspeed ut, de är anzi-klassade och oakley-loggan är pimpin'. Inte övertygad? De har också de överlägset bästa glasen och är hästlängder bättre än t ex ESS och det flesta andra.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

guggaaa
Inlägg: 53
Blev medlem: sön maj 27, 2012 7:53 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av guggaaa »

Jag har ett par utav "plåtbrillorna" jo, ingen imma MEN ja tycker att sikten bli lite dålig.. Speciellt när mörkret kommer..

Inte bolle... Vill ha ett par som mer ser ut som "skyddsglasögon" om ni fatta va ja menar..

Mr Freeman
Inlägg: 75
Blev medlem: tis maj 08, 2012 6:00 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Mr Freeman »

Jag kan rekommendera Wiley X som företag och framför allt deras PT- 1 modell. Grymt bra glas som jag inte haft problem med imma i. Tror just den modellen har utgått, men PT- 3 är snarlik. De är dessutom inte så fruktansvärt dyra, kolla ebay exempelvis. Annars kan man köpa direkt från dem på wileyx.eu de skickar då från Danmark, vilket gör att man slipper moms och skit och frakten i sig blir billig.

Hur man undviker imma är ju för övrigt en vetenskap i sig och handlar inte bara om vilka glasögon eller vilket immedel man använder. Tycker ofta man ser folk som har schemagh runt halsen, keps och uniformsjackan knäppt hela vägen upp. Detta gör att kroppsvärmen inte kan försvinna ut på ett bra sätt och då blir brillorna immiga. Knäpp upp lite i halsen, vänd kepsen backochfram och lätta lite på schemaghen så kommer det inte imma lika mycket.

appslapp
Inlägg: 72
Blev medlem: lör maj 19, 2012 7:59 pm

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av appslapp »

Tyvärr är det ju så att förmågan att alstra imma är personbaserat...en del får aldrig imma och andra får alltid imma ovasätt vilka brillor man använder (ej nät givetvis)
jag är en av dessa som alltid får imma....köpte REVISION Exoshield Extreme Low Profile Eyewear som är framtaget med usa SF personal bla bla och skall vara helt immfria

Satte på mig en kruka (hjäm) fick imma direkt;)

Så det är olika för olika personer........men dubbelglas är nog det mest säkra just nu, men det ser lite stort ut enligt mig;)
"Det var Van Damme som spelade rovdjuret från början i Rovdjuret!! Stora ryktet från 80-talet var sant! ;)"

Skriv svar