SRC MP5 magasin

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Olkana

SRC MP5 magasin

Inlägg av Olkana »

Tjenare jag beställde några low-cap magasin till min Mp5 för några dagar sedan från Taiwangun.com.

Det stod på deras hemsida att magasinen passar till min serie (CM.041 [CM] series)
Men idag när jag fick hem dom och skulle prova dom så "hakade" dom inte fast i magbrunnen.

Är det någon mer än jag som har haft problem med dom här maggen?
Eller är det någon som vet om man kan slipa ner dom någonstans eller liknande?

Tack på förhand
Mvh Mathias

Snöhäst

Re: SRC MP5 magasin

Inlägg av Snöhäst »

Är inte src magasin för små för magbrunnen därför sätts de inte på plats?
De svider när jag kissar.

Olkana

Inlägg av Olkana »

Dom har samma storlek som mina andra magg fast dom hakar inte fast eller vad man ska säga..
airsoft-gg-egm-mp5-magasin-40-kulor-17961-c1.jpg
Det är ju den där "skåran" som fäster magasinen.
Och den är smalare på src maggen än vad den är på dom andra.. Så jag antar att det är därför dom inte passar..
Går det att göra "skåran" större eller är det bara att lämna tillbaka maggen? :/

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Är de verkligen lönt att fråga om de går att göra skåran större? Har du aldrig meckat pöjk?! Klart som fan att de går, frågan är mer hur snyggt du kan göra de med dina verktyg o kunskap.
De svider när jag kissar.

Olkana

Inlägg av Olkana »

Med "går det att göra skåran större" menade ju jag självklart om det gick på något bra sätt utan att förstöra dom för mycket och om du/någon själv hade gjort det och hade något bra knep att dela med sig om.

Tikka

Inlägg av Tikka »

Kan berätta att jag köpte SRC`s MP5 magasin till min classic army MP5, magasinen var alldeles för tjocka och fastnade i magbrunnen. Fick slipa ned dem på alla ledder för att de skulle passa, men bra blev det aldrig. De verkar vara kinkiga och fungerar kanske bäst i SRC egna bössor. :(
" - Var och en blir salig på sin tro."
Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=770

Skriv svar