"Normal" pris för en molle väst?
Re: "Normal" pris för en molle väst?
Inte mätbart skulle jag inte vlija påstå, viss de andra märkena är väldigt bra men warrior är också ett märke som används av soldater i verkligheten då deras västar är framtagna för verkliga situationer och inte airsoft först och främst. Sen så har man 5 års garanti från UKtactical på sömmarna och dylikt ifall något skulle gå sönder så blir man kompenserad för detta och utöver det vet jag inte ifall warrior själva har någon garanti på varan också.
Västarna användes ganska ofta av svenska styrkor nere i afganistan innan FM förbjöd soldater att ha andra västar än de de hade blivit tilldelade. Då dessa var mycket bättre än SVK2 och de sitter fan så mycket skönare, ingen belastning på axlarna över huvud taget det är nästan så man glömmer bort att man har en väst på sig.
Som sagt inget illa mot de andra västarna som är så kallade RS, men Warrior är minst lika mycket RS i samma avseende och alla som någonsin har haft på sig en Warrior väst kommer med störst sannolikhet hålla med mig om att kavliteten och komforten på västarna är otroligt hög.
Västarna användes ganska ofta av svenska styrkor nere i afganistan innan FM förbjöd soldater att ha andra västar än de de hade blivit tilldelade. Då dessa var mycket bättre än SVK2 och de sitter fan så mycket skönare, ingen belastning på axlarna över huvud taget det är nästan så man glömmer bort att man har en väst på sig.
Som sagt inget illa mot de andra västarna som är så kallade RS, men Warrior är minst lika mycket RS i samma avseende och alla som någonsin har haft på sig en Warrior väst kommer med störst sannolikhet hålla med mig om att kavliteten och komforten på västarna är otroligt hög.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Jag pratar om kvalité, inte RS kontra icke RS.
Och tja, Blackhawk används kopiöst det med, men det betyder inte att det håller ens en uns av samma kvalité som t.ex. Original SOE, LBT, EI (ej Allied) eller HSGI.
Precis som jag sa, bättre än kinakloner, speciellt för sin prislapp, men inte jämförbart med en hel del andra märken.
Och att trumpa stirdsväst 2000 är inte direkt svårt
Och tja, Blackhawk används kopiöst det med, men det betyder inte att det håller ens en uns av samma kvalité som t.ex. Original SOE, LBT, EI (ej Allied) eller HSGI.
Precis som jag sa, bättre än kinakloner, speciellt för sin prislapp, men inte jämförbart med en hel del andra märken.
Och att trumpa stirdsväst 2000 är inte direkt svårt

"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Nä jag vet att SV2K inte är svår att slå, men vad jag ville få fram är att kvalitetn på en warrior väst är riktigt jävla bra speciellt med tanke på att de är framtagna för att klara av de mest tuffa förhållande i sandlådan och andra ställen på jorden.
Så jag skulle inte säga att de är mycket sämre än de andra märken för det är så lågnt ifrån sanningen som man kan komma, en Eagle Industries väst kostar ju skjortan och visst de är riktigt jävla bra och LBT och alla de adra är riktigt bra västar, men man ska inte bara säga att en väst som är gjord för att klara av exakt samma påfrestningar som alla de västarna är dålig för kvalitetsmässigt så är warriro västarna inte lång ifrån det är ett som är säkert
Plus att de kostar bara en bråkdel av vad de andra västarna kostar att köpa, och nej bara för att Eagle Industries mm kostar mer betyder det inte att de är mycket bättre tyvärr är det inte så det fungerar i världen
Så jag skulle inte säga att de är mycket sämre än de andra märken för det är så lågnt ifrån sanningen som man kan komma, en Eagle Industries väst kostar ju skjortan och visst de är riktigt jävla bra och LBT och alla de adra är riktigt bra västar, men man ska inte bara säga att en väst som är gjord för att klara av exakt samma påfrestningar som alla de västarna är dålig för kvalitetsmässigt så är warriro västarna inte lång ifrån det är ett som är säkert

Plus att de kostar bara en bråkdel av vad de andra västarna kostar att köpa, och nej bara för att Eagle Industries mm kostar mer betyder det inte att de är mycket bättre tyvärr är det inte så det fungerar i världen

Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Okej, om vi säger såhär då.
Budget: 1000 kr (max) utan fickor
Färg:OD
Krav: Ska ha molle, passa en lång och smal person, ingen chestrig.
Bryr mej inte så mycket utav märker vill bara ha en skön väst som inte trillar i delar efter 2 games.
Linka på
Budget: 1000 kr (max) utan fickor
Färg:OD
Krav: Ska ha molle, passa en lång och smal person, ingen chestrig.
Bryr mej inte så mycket utav märker vill bara ha en skön väst som inte trillar i delar efter 2 games.
Linka på

-
Re: Sv: "Normal" pris för en molle väst?
Har inte El och Lbt livstidsgaranti på sina sömmar?
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
- mehailz
- Lag / förening: ODA-036
- Aktiv sedan: 2009
lolzer, bara ta det i egna händer. Kolla runt på flyye's samt pantacs västar, bra kvalité för runt de pengarna du vill spendera.
Att warriors ambition är att hålla samma klass som ei,lbt argumenterar jag inte emot , att de där emot snubblar vid sin mållinje är däremot för mig ett faktum.. Av de få vänner som använder warrior i någon utsträckning har två riggar och en vapenväska havererat och således har min bild av märket fallit en hel del.. Om jag sätter det i proportion till de Eagle,lbt användare jag känner så har jag aldrig hört ett klagomål (och de är fler än warrior fanboysen).. Detta formar min syn på det hela . Har försökt att få dom att posta sina redogörelser av sin på warrior här men ser inte att den informationen skulle ligga någon till nytta egentligen :p
30 oktober 2012, 13:25:
F.ö så är min lbt 6094 den skönaste skapelse som jag burit
30 oktober 2012, 13:25:
F.ö så är min lbt 6094 den skönaste skapelse som jag burit
CTR EP3 Championship White, nuff said
Re: Sv:
Stämmer mycket bra det, även HSGI och Original SOE erbjuder detta.Juveltjuven skrev:Har inte El och Lbt livstidsgaranti på sina sömmar?
Min Eagle PC har jag airsoftat 6 år i, och tidigare så hade min vän den i både Afghanistan och Irak (3 eller 4 turer totalt), den ser fortfarande sprillans ny ut.
Har dessutom sett Warrior saker rasera precis som Bloodneed berättar om, men att käbbla fram och tillbaka ger inte OP någon vettig feedback.
För en tusenlapp så finns det fina Chest Rigs (jag vet att du inte bad om en Lolzer men chest rigs är underskattade, folk överkittar på tok för ofta, svettas å har sig och dessutom så använder många inte utrymmet som ligger på ryggen ändå).
Jag skulle rekommendera en Eagle Chest Rig (dom har en full MOLLE variant som passar pinnsmala rackare) för ca: 90 dollar, och sen köra på en lättare assault pack eller en dedikerad vattenblåsa på ryggen.
Då blir du extremt modulär, får kvalité och ändå i princip lika mycket plats för utrustning och kommer inte svettas ihjäl på grund utav överkittning.
Men det är bara jag..
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
Liten update här och lite fler frågor, ursäkta för min okunnighet. En vän tipsade mej om ebairsoft hemsida och där hittade jag denna: http://www.ebairsoft.com/cirs-normal-ve ... -1884.html denna föll mej genast i smaken och nu undrar jag om någon har haft kontakt med tillverkaren EB, alltså deras grejer? antar att det är kinaklon så förväntar mej ingen väst som ska hålla i tusen år men håller den någorlunda bra?
Sen återkommer jag till detta fråga, om det är någon som testat just denna väst hur tror ni att den skulle passa mej som är lång och lite smalare än normalt?
Tacksam för all hjälp i denna djungel.
Sen återkommer jag till detta fråga, om det är någon som testat just denna väst hur tror ni att den skulle passa mej som är lång och lite smalare än normalt?
Tacksam för all hjälp i denna djungel.