Glasögon utan imma? Köpråd
Re: Glasögon utan imma? Köpråd
Ne jag vet..
Problemet löst för mig*
Detfungerade inte alls när jag hade guarder c4+spray, men nu funkar de galant!
Problemet löst för mig*
Detfungerade inte alls när jag hade guarder c4+spray, men nu funkar de galant!
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Då är jag med. Jag vet inte varför jag tolkade det som ett allmänt råd / en generell lösning. Det var ju du som startade tråden. Måste ha varit väldigt trött.
Bra att du hittade en lösning som funkar för dig iaf.
Jag kan fylla på med ett par tips som har hjälpt mig:
Nässpray är toppen mot imma. Inte på glasen utan i näsan. Mycket av mitt improblem kommer av att jag andas för mycket genom munnen. Jag är allergisk och nästan alltid täppt.
Bats antiperspirant från apoteket är också toppen. Jag tar det i pannan för att minska svetten som rinner ner i ögonen och ångar upp på glasen.

Bra att du hittade en lösning som funkar för dig iaf.
Jag kan fylla på med ett par tips som har hjälpt mig:
Nässpray är toppen mot imma. Inte på glasen utan i näsan. Mycket av mitt improblem kommer av att jag andas för mycket genom munnen. Jag är allergisk och nästan alltid täppt.
Bats antiperspirant från apoteket är också toppen. Jag tar det i pannan för att minska svetten som rinner ner i ögonen och ångar upp på glasen.

Nån som kör Boogie Regulator Goggles?
https://elite.smithoptics.com/products/ ... ggle/view/
https://elite.smithoptics.com/products/ ... ggle/view/
Ville bara tillägga att jag köpte ESS ICE-3 brillor. Gick inte spela med i helgen. Immade igen totalt.
Kanske är en dum fråga men kom du ihåg att gnugga dom med "magiduken" innan du använde dom? O_o
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D
Japp gnuggade på riktigt bra med den magiska duken :/
Tror det är lite från person, nu var det 0 grader och jag var riktigt varm när jag pölsa mig fram i snön. Kanske blir bättre i sommar och på inomhus spel. Var förövrigt mycket fint uppe i skogen, som sånna där målningar man brukar se med massor med snö. Bara lite djur spår och klar himmel. Precis när matchen började så började även jäkla imman, var ett område högst upp som klarade sig rätt länge men efter det fick jag putsa men handskarna med jämna mellanrum, tog 1-2 min innan dom imma igen helt. :/ hoppas dom blir bättre.
Tror det är lite från person, nu var det 0 grader och jag var riktigt varm när jag pölsa mig fram i snön. Kanske blir bättre i sommar och på inomhus spel. Var förövrigt mycket fint uppe i skogen, som sånna där målningar man brukar se med massor med snö. Bara lite djur spår och klar himmel. Precis när matchen började så började även jäkla imman, var ett område högst upp som klarade sig rätt länge men efter det fick jag putsa men handskarna med jämna mellanrum, tog 1-2 min innan dom imma igen helt. :/ hoppas dom blir bättre.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det är inte bara lite utan extremt mycket från person till person. Somliga (jag t.ex.) kan få vad som helst att imma även under ideala förhållanden medan andra endast har problem med imma under extrema omständigheter. Det hänger ihop med en massa olika saker; hur varm man blir, hur mycket man svettas, om man andas mest igenom munnen eller näsan, ansiktets form, huvudets storlek osv osv.

Whopper >> vad har du på huvudet ?? Det är enorm skillnad om du bär hjälm, keps eller bonnie jämfört med något utan skärm så som en mössa eller bandana..
Du måste göra så det blir en luftspalt mellan ögonbrynen och skyddsglasen, samt att det inte är någon skärm som hindrar ångan från att ventileras ut uppåt..
Du måste göra så det blir en luftspalt mellan ögonbrynen och skyddsglasen, samt att det inte är någon skärm som hindrar ångan från att ventileras ut uppåt..
En hatch balaclava hade jag på mig, hjälmarna har inte kommit ännu. Det är möjligt att balaclavan kanske påverkar detta. Som tidigare sagt är jag en av dom som alltid haft problem med imma hur jag än gör.
Alla tips är välkomna
lite otäckt med springa mellan pannan och glasögonen, men jag hade springa där för att försöka förhindra imman.
Alla tips är välkomna

Skaffa dig en bruk "Catcrap", fantastiskt imskyddsmedel, inte servetter som man vanligtviss har utan tjock pasta som man gnuggar in i glasen och sedan torkar bort.
Har inte haft några som helst problem med imma sen jag började använda geggan, en annan fördelen är att den även håller längre och bättre än flera andra medel jag testat.
Har inte haft några som helst problem med imma sen jag började använda geggan, en annan fördelen är att den även håller längre och bättre än flera andra medel jag testat.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.