"Normal" pris för en molle väst?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Nixon

"Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Nixon »

Mja, Condor är helt ok i min erfarenhet. Testa deras chestrigs hellre än plate carriers, att döma av din spelstil. Jag hade deras recon chest rig, som har både molle och fasta fickor, en hybrid sas.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Juveltjuven

Sv: "Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Juveltjuven »

Om man bortser från att condors coyote Brown snarare är coyote senap så funkar dom väl..
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Lolzer

Re: "Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Lolzer »

okej, tänkte att jag skulle köpa den i OD, så kvalitet är ok då?
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Investerade själv i en condor väst. Har inte dragit den genom alla prövningar men den andas kvalité faktiskt.

http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... -acu-14830
http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... g-od-14832

Där har du ju lite alternativ. Dom finns i flera färger även om inte Röda Stjärnan har alla. Prata isåfall med Röda Stjärnan så kan dom nog hjälpa dig med de andra färgerna med;)

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

@ Lolzer

Jag är 184cm lång och väger knappt 70 kilo. Alltså lång och smal... En marciras i storlek small sitter som gjuten på mig! Samma gäller flyye 6094. Två helt perfekta västar för oss smala :mrgreen:
-Skickat från min brödrost-

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Själv är man 196½ samt väger 89-90kg.

Kör på en condor modular chest set.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

hmm... så ni tycker att en vest passar bättre än en platecarrier ?

Inget stort fan av vest, gillar platecarrierns utssende bättre... kan man inte ha en platecarrier fast inte ha typ två ton med fickor och grejer på den? Då borde den ju bli smidig eller?

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Då skulle jag rekommendera som någon har skrivit ovanför en Warrior väst, framför allt en sån här http://www.uktactical.com/acatalog/Warr ... n_Rig.html

Den är lite kompaktare än en vanlig PC, har själv planer på att inskaffa en sådan inom en snar framtid :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

Är som sagt lång/smal. Har ännu inte hittat en väst som sitter utan att slänga och flänga... Tyvärr... Endast plate carriers som sitter riktigt på mig :P Vill du ha en smidig platecarrier så rekommenderar jag 6094 eller liknande. Man får plats med det man behöver utan att behöva ett stort jävla as till väst på sig...

Bild

5 magasin, 2 pistolmagasin, radio, flerbruksficka (bakom radion). Smidig som fan i combat :mrgreen:
-Skickat från min brödrost-

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Goreplay: Jag håller med dej, har nu någon slags hybrid mellan en väst och en platecarrier, eller det är nog bara en stridsväst typ... vet inte... I alla fall, den hoppar och slänger så därför är jag inte direkt intresserad av en väst utan en platecarrier. Men heter den bara 6094 eller vem tillverkar den och vad kostar den?

EDIT: Hittade den tror jag: http://www.ebairsoft.com/cordura-6094-s ... -3569.html

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Skriv svar