Responder Bag

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
ministry

Re: Responder Bag

Inlägg av ministry »

Om man får fråga i tråden - trots lite OT eftersom huvudsyftet ändå var responder bags - varför skall en BOB vara diskret? Jag kan förvisso komma på en del anledningar men jag vet inte om de bär sin egen vikt så att säga, så upplys mig gärna - jag är rätt nyfiken på det där.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Det handlar om att du överger din vanliga gear, du drar helt enkelt oavsett anledning, ofta innebär det EE (Escape and Evade) och då ska man hålla så låg profil som möjligt (eftersom att någon är ute efter dig).
I övrigt så bör du ha en hel del saker i din BOB som kanske inte alltid är supersmidigt att lagens långa arm upptäcker, risken blir större att LE sår syn på en militär MOLLE beklädd väska snarare än en civil rygga.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Stag

Inlägg av Stag »

Behandla frågan som huvudsakligen Responder bag och inte BOB i det läget. Jag har en liten annan tankebana på BOB's, så för diskussionen här kör på Responder Bag. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

ministry

Inlägg av ministry »

Tack för svar, Müller!
Ber om ursäkt för ot.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skriv svar