Snäpplås

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
goose

Snäpplås

Inlägg av goose »

Har sökt runt lite på forumet men inte hittat det jag söker. Tänkte göra en egen sling i paracord och behöver ett snäpplås i plast att ha som snabbfäste mellan bössa och sling, nån som vet vart man kan köpa en sådan som pallar en bössa med lite lullul på? gärna för kraftig en för klen.

Tips på främst svenska återförsäljare mottages tacksamt, även utländska funkar men vill börja så snart som möjligt :)
Play or die!

MiqaFox

Re: Snäpplås

Inlägg av MiqaFox »

Ingen aning om kvalitén på prylarna, men http://gearsoft.se/ har en del, som borde funka då det är deras nisch, egentillverkad gear då.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Stygge

Inlägg av Stygge »

Det finns på de flesta sytillbehörsbutiker och kostar någon tia för ett par.
Sen beror det lite på vilket mått man ska ha, tror de "svenska" är 25mm och de som sitter på västar är 1"...
Konstruktionen brukar skilja en aning så vill du vara säker på att det ska passa så bör du köpa kompletta par.

goose

Inlägg av goose »

Migafox: tack för tipset, mejla dem så får vi se:)

Stygge: det är dem jag undrar om de pallar att hänga bössan i, eller om man bör köpa några kraftigare från nån speciell tillverkare. För såna "enkla" har jag hemma. Men inte så sugen på att en sån går upp när jag kutar runt i skogen :)
Play or die!

Stygge

Inlägg av Stygge »

Jag har kutat runt med en M249 hängande i sådana spännen från lokala butiken utan problem.
Sen vågar jag ju inte svara på om det är samma märke som du tittat på men min erfarenhet säger mig att de flesta spännen av den typen (25mm/1" och över) håller för en hel del misshandel.

Testa dem i butiken annars, sätt ihop spännet, trä en bit band på var sida och dra/slit/ryck och se om det ger med sig.

De spännen jag faktiskt lyckats ha sönder är de som sitter på div västar och slings man faktiskt köpt för ändamålet, aldrig något spänne jag köpt i stan.

Bagpipe

Inlägg av Bagpipe »

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Och om du har en naturkompaniet-butik i stan så är det bara att gå in där. De säljer olika sådana plastdetaljer till alla sorters friluftsmojänger löst. Köpt många knäppen, spännen, hakar etc etc.. När det är lite mer värdefullt att få ha sakerna i handen är att spara några kronor på priset.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Sålänge de spännen du köprr är FASTEX så ska du klara dig.
Tactical tailor och supplyccaptain säljer det du letar efter.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar