Humvee M998

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Mace

Re: Humvee M998

Inlägg av Mace »

Jo gör det... Kollade upp det i samband med att jag funderade på att plocka hem en Dodge ram 1500, för något år sedan. Så vitt jag förstår gäller det större fordon alltså pickups, suvar & jeepar.

Det är därför dessa byts 1-1 mot våra europeiska småbilar.
Amerikanska staten ser väll ingen nytta med våra små bilar, så för att vi i EU ska få importera deras bilar så måste de importera en av våra.
Tänk "gamla" (avskaffade i början av 2000-talet) amerikanska motorreglerna som förbjöd motorer på mindre slagvolym än motsvarande 1L (nissan micra).

När jag höll på, verkade det ändå som man kunde få ganska knepiga problem... Bland annat att de vägrar dig att ta in bilen inom EU. Alltså bilen kommer till europa men EU tullen stoppar bilen och den blir stående, inte heller helt säkert att du då får export rättigheter att skicka tillbaks den till USA. Så kolla upp det noga, så alla tillstånd & besiktningspapper är helt klara. Kolla med trafikverket, exakt vad som gäller. Och kolla med någon av alla firmor som plackar in större amerikanska bilar, exakt vad som gäller det hade ganska bra koll.
Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

Mace>> Tack så mycket för informationen! Blir att kolla ordentligt om jag hittar rätt objekt! Sparade en del huvudvärk!
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

Mason

Inlägg av Mason »

Jag tror att Garaget eller nått annat bilforum skulle vara ett bra ställe för såna här frågeställningar.

Sen kan borde ni kolla upp vad en skillnaderna är mellan en armé-registrerad Humvee och en Civilt registrerad föredetta armé Humvee. Jag tror nämligen inte bara det är att lämna in ett papper till DMW och sen är det tuta och kör. :?

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

Maison>>Absolut när det gäller reglerna, men tror knappt 99% vet vad en M998 är för nått..Mycket blöjraggare där.
Lasse Kongo Airsoft

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004

Inlägg av HrodgarHippie »

Slänger in en curveball; Du är medveten om hur STOR detta (underbara) monster är va? Att du kommer ha problem att manövrera denna best på svenska vägar och synnerligen i smala svenska skogar?
http://www.youtube.com/watch?v=TyUv8pipri4

harlekin

Inlägg av harlekin »

Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?

Jakobsson

Inlägg av Jakobsson »

HrodgarHippie>> Har upplevt den live..så vet ungefär vad man ger sig in på. Hade inte tänkt fickparkera med den :lol:

harlekin>> Fel modell, letar efter den som är på bilden högst upp i tråden. Och fortfarande för dyrt. 300k för airsoftbil? mja..
Lasse Kongo Airsoft

Skriv svar