Töja serpa för Hi-capa?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
SledgeHammer

Töja serpa för Hi-capa?

Inlägg av SledgeHammer »

Hoppas att den här räknas som en utrustnings fråga.

Jag tänkte köpa mig ett serpa till min KJW Hi-Capa KP-05 så alltså ett 1911 serpa funkar detta pratade med en här på forumet om det och fick tipset om att man smäller in tex en träbit i serpat och kokar det för att de ska töjas men känner mig lite osäker på detta och undrar då om det är någon av er som har gjort nått liknande och kan förklara hur jag gör steg för steg :)

blir otroligt tacksam för hjälp!!!
I'm Hammer, Sledge Hammer. Hammer down and bring the PAIN!!
There are something on your face! *SMACK* IT WAS PAIN!!!!

Paxz

Re: Töja serpa för Hi-capa?

Inlägg av Paxz »

Nu har jag ingen guide att dela med mig av, jag kan försöka hitta en ifrån någon utländsk hemsida imorgon om ingen annan kan hjälpa dig med en utförlig guide. Jag vill mest dela med mig av mina personliga erfarenheter lite snabbt.

Jag har haft större framgång med att få ett Glock 17 och Sig Sauer P226 Serpa hölster att passa min Hi-capa bättre än 1911. Detta beror mest på att 1911ans triggerguard är rund medans Hi-capa är fyrkantig. Både Sig och Glock har en mer fyrkantig triggerguard än vad 1911 har. Samma princip med själva kroppen på pistolen då Glock 17 och Hi-capa har stöd för tillbehör (alltså rail) från början, detta tar också extra mycket plats.

Om du inte nödvändigtvis måste ha ett Serpa hölster så hade jag rekommenderat ett Safariland 6004 istället. De är betydligt lättare att modda än ett Serpa imo. Mitt Glock 17 hölster behövde inte ens moddas för att pistolen skulle passa perfekt. Det finns dock flera sätt att modda ett Serpa så en Hi-capa får plats. Vissa hölster krävs det så lite som att en skruv lossas, hölstret blir då mer vobbligt men pistolen passar (oftast) i alla fall direkt då.

Det absolut smidigaste (läs stabila) sättet att modda ett Serpa för Hi-capa är att skära ut en del av plasten där triggerguarden tar plats. Detta är kanske inte det snyggaste men det funkar oftast. Visa kopior är tightare än andra så hur pass mycket moddande det krävs varierar lite. Vissa hölster kan behöva lite arbete med t.ex. en Dremel så pistolen glider upp och ner lättare.

Jag ska se om jag kan ge dig lite mer kött på benen under morgondagen. Din version med att koka hölstret eller träbiten för att få hölstret mer uttöjt har jag dessvärre ingen erfarenhet av. Bara liknande metoder för Kydex och Safariland. Mitt råd är dock att skaffa en billig kopia att leka med innan du ger dig på the real deal. En kopia kostar sällan mycket mer än 2-400kr nytt.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

SledgeHammer

Inlägg av SledgeHammer »

tänkte köpa ett från röda stjärnan för 1911 och prova mig fram men trigger guardet på min Hi-capa är ju rundat de ända problem som jag såg va ju att den hade rail och att den är något tjockare än vad en vanlig 1911 är jag såg ingen skillnad mellan trigger guardet på KJW:s 1911 och Hi-Capan

Hi-capan jag har http://shop.ehobbyasia.com/pistols-gbb- ... 2-ver.html

serpan jag tänkte köpa http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... 1911-15279

Blåbär

Inlägg av Blåbär »

Det går men är lite pyssligt...

Jag har ungefär samma uppsätting

fast en WE Hi-Capa & ett billigt hölster ifrån Ehobby
det jag gjorde var att tejpa lite med eltejp på pistolen där den kärvade som mest.
fram med varmluftpistolen och sedan är det bara börja att anpassa, tror inte hårtork har tillräkligt med värme..

fick ta fram kniven och karva lite i plasten oxå där det var "design fel" och det inte gick att fixa med varmluft.

/N
I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Har en kjw hicapa och ett serpa från TWG. Efter att jag mjukade upp hölstret med värmepistol och pressade ner pickan tycker jag den sitter bra. Inte behövt tälja något.

Lycka till.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

SledgeHammer

Inlägg av SledgeHammer »

liten uppdatering satt och jämnförde min hicapa med en vanlig 1911 som ska passa i ett serpa och den enda skillnaden på delen som kommer sitta i serpat är att de sitter en rail på den 0o
Jag menar WTF!!!???

Skriv svar