Tracer som smulas sönder

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Hugin

Tracer som smulas sönder

Inlägg av Hugin »

Köpte 3 påsar tracer bul, som nu visar sig smulas sönder när man ska ladda eller redan trasiga i påsen. :(

Kvällen avslutades inte som jag tänkte mig men nya bul är på G av säljaren, tänkte höra här om det är så att andra råkat ut för samma sak och om någon vet orsaken till detta fenomen!?

Vissa gick att trycka sönder mellan fingrarna, andra delade sig i mag:en/snabbladdaren dom löper otroligt dåligt dom som inte går sönder.
Ytan känns som fint sandpapper m.m

Har dom under transport blivit fuktiga eller vad tror ni???

Treacer 0,20 bio kulor är det av märket Guarder
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Paxz

Re: Tracer som smulas sönder

Inlägg av Paxz »

Det där låter bara sämst. Nu har jag inga större erfarenheter av just Guarders tracer BB's, men i min bok låter det som att det blivit något fel vid tillverkningen. Guarder gör vanligtvis riktigt bra kulor så att deras tracer BB's skulle vara så dåliga har jag svårt att tro.

Jag har bara kört med Blaster's och jag har väl gjort åt kanske 2-3 påsar totalt. Inga BB's har gått sönder vid mer än träff på hårda material.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Hugin

Inlägg av Hugin »

Ser rätt coolt ut när man släcker, hela bänken lyser av resterna från alla kulor som jag svurit över i mitt försök att få provskjuta dessa.

Men där gör dom ingen nytta så att säga, så länge dom är hela tills dom träffar målet/något då gör det inget, men innan dess vill jag allt att dom fungerar som dom ska. :(
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Paxz

Inlägg av Paxz »

Du råkar inte ha kvar kvitto? Om du köpt kulorna nyligen så borde det där gå att reklamera tycker man.

Hugin

Inlägg av Hugin »

Som jag skrev i börja är säljaren redan på G att fixa andra kulor till mig.
Så jag har goda förhoppningar att det löser sig då dom verkar vara mycket seriösa. Han jag har kontakt med på företaget i alla fall ;)

Det jag tänker på är att man kanske kunde komma med något tips till honom om det händer för dom fler ggr vad felet kan vara så dom i sin tur trycker på i sin tur.
Så att inte fler råkar ut för samma problem på fältet för då hade då jag blivit totalt tokig om det fuckar sig där...
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

Paxz

Inlägg av Paxz »

Okej, jag tolkade det mest som att du skulle vara tvungen att köpa nya kulor och fortfarande betala för de gamla. Men det är nog bara jag som är så negativ och pessimistisk. :)

Förhoppningsvis så är det bara en viss batch det blivit fel på vid tillverkningen så de inte är så skit överlag. Jag ska hjälpa dig kolla runt lite på nätet och se om jag hittar fler som har samma problem så du får lite mer kött på benen.

Hugin

Inlägg av Hugin »

Jätte snällt det, vet att det brukar vara uppskattat av säljarna om köparen har lite info om vad som är galet med det som dom säljer, ingen vill ju ha dåligt rykte på något sätt om dom är seriösa.

ev. träffar jag säljaren snart också så då får han tillbaka kulorna & jag får nya :) :)
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

Upplevt precis samma sak med de kulorna du pratar om, förstörde ett par av mina magasin tom.
Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

Skriv svar