Ghillie suit / Poncho?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Harris

Ghillie suit / Poncho?

Inlägg av Harris »

Tjena,

Jag är ute efter en ghillie suit till mitt senaste kit. Har tittat runt en del, men inte hittat något vettigt än så länge, jag hade tidigare en custom made som jag köpte av Talla för bra många år sedan men tyvärr såld nu. Är ute efter en poncho liknande modell/cap med luva. Kan även tänka mig bygga själv trots att det är ett halvt helvete :)

Så om ni har några tips på vettiga ghillies i prisklasserna 500-1500:- sek eller om det finns bra baser att bygga vidare själv på + material får ni gärna skriva ned dem här så är jag evigt tacksam.
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

MiqaFox

Re: Ghillie suit / Poncho?

Inlägg av MiqaFox »

En populär variant är web-tex hooden. Mhf har även gjort en kopia på den. Samt att vodoo tactical har sin variant. Sitter på telefonen, så google is your friend.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Harris

Inlägg av Harris »

Tack för tipsen Fox, Vodoo tacticals variant såg riktigt trevlig ut bl.a. Lutar dock starkt emot Web-tex varianten, väldigt trevlig. Har googlat runt lite men ingen som har bra tips på vart man kan få tag jute/ghillie-garn i Sverige i bra kvalitét?
"A kid who tells on another kid is a dead kid"

Grim

Inlägg av Grim »

Jag brukar köra jutesäckar från jula. Annars har du ju www.theghilliesuits.com
Har beställt därifrån en gång och de var rätt bra grejor.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

fhernet

Inlägg av fhernet »

besök mig på facebook. (fhernets ghillie page)
tror du bore få dom svar du söker ang ghillie tillverkning mm.

mvh fhernet

Skriv svar