Norsk Utrustning

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
robovich

Norsk Utrustning

Inlägg av robovich »

Hejsan allihopa, Det är såhär att jag tänker spela som Norsk soldat i mitt Lag GANG BANG från malmö, Har redan Köpt in ett par byxor och en vapenrock men behöver hjälp med vad norskarna använder för utrustning Tex stridsväst, side arm, tac gear etc,

och undrar därför om ni som vet eller eventuellt spelar som Norskar kan hjälpa till med bilder eller annat dylikt!

tack på förhand för Hjälp!
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Widen

Re: Norsk Utrustning

Inlägg av Widen »

Min uppfattning jag har fått av norge är att dom är inte så olika "jänkarna" vad jag har hört . kan ha mycket fel på den punkten ..
Norge är juh trotts allt med i NATO . men testa och googla fram lite bilder och sånt =)
Borde inte vars så svårt att hitta tror jag ..

Mvh

Namboy

Inlägg av Namboy »

Tjena Robin! :)

Här finns en helsikes massa referensbilder du kan kika på (står även en hel del om vad de använder osv): http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ics/page68

Kan tyvärr inte hjälpa dig med den specifika utrustningen, men av bilder att döma så ser allt väldigt "amerikansk" ut.
"We're surrounded. That simplifies things."

Vanheden

Inlägg av Vanheden »

M/03 camo, en 416, NFM väst, och bomull i käften så har du en duglig norrman!

Enda sidearmen jag sett dem använda vart en glock 17.
Har för mig att deras special trupper gått över till multicam nu om jag inte är helt ute och cyklar

ministry

Inlägg av ministry »

NFM Bear heter västen iallafall. Den är riktigt, riktigt snygg tycker jag... Vet någon vart den finns att köpa? Min google-fu är svag.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Jackan

Inlägg av Jackan »

http://www.equipnorshop.no/default.aspx?gid=558
En norsk sida som säljer västen.

Edit:
Kolla på sida 15 där finns västen

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Snacka med Pkekyo, han är aktiv MIL i Norska Armén.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

robovich

Inlägg av robovich »

Hittils har alla svar och länkar varit jätteuppskattade, keep em Coming om det finns fler som vet, tack så mycket än sålänge allihopa!
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Snowowl

Inlägg av Snowowl »

http://www.armygear.com, butik i Oslo och webshop. Viss utrustning billigare att köpa härifrån än från butiker i Sverige trots att Norge generellt är dyrt. Ex. Letherman MUT
Armygear 1525,- NOK ~1785,- SEK
Terräng 2495,- SEK

Armygear har dessutom december rea och kör alla varor i webbutiken med 15 - 60 % rabatt just nu! :lol:

Annars är min favorit Åpne Spis, färdig mat med kemiskt element som inte är dyrar där än en frystorkad rätt.

Skriv svar