Bra impregneringsmedel

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Nielsen

Bra impregneringsmedel

Inlägg av Nielsen »

Är på jakt efter något bra impregneringsmedel för ett par av mina uniformer då dom tappat efter maskintvätt.
Vill gärna få tag på något som fungerar bra, är enkel att applicera och som inte luktar fanskap.

Materialen som jag vill impregnera är delvis bomull men också polyesterblandning/bomull.
Har du testat något som fungerat bra och kan tipsa om något?
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Grim

Re: Bra impregneringsmedel

Inlägg av Grim »

Jag har använt fjällrävens. Funkade riktigt bra men var rätt dryg att få på.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

ministry

Inlägg av ministry »

Kan ge dig rådet att inte använda tältimpregnering avsett för bomull till kläder. Detta för att vid impregnering av tält vill man täppa till det porösa tyget, likt hur gallon fungerar. Gör man det med bomullskläder slutar de andas och blir satans varma och fuktiga innanför. Det var inte kul att springa en helg i skogen i sommarvärme med en m88/97 Flora som mest kändes som ett gallonställ, fyfasen!
För bomullskläder är det bäst med något som lägger ett vattenavstötande yttre skikt som får fukt och smuts att rinna av, men fortfarande tillåter tyget att andas.

5 oktober 2012, 07:26:

Har du provat Herdins Imprenex http://www.herdins.se/vara-produkter/klader__36?

Imprenex Wash In
Imprenex Wash In är en vattebaserad grundimpregnering som är idealisk för kläder och textilier i bomull, polyester och polyamid. Imprenex Wash In ger ett vattenavvisande skydd genom blötläggning eller i tvättmaskinen.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Nielsen

Inlägg av Nielsen »

Tack för tipsen, ska kika på Herdins!
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Djihani

Inlägg av Djihani »

Vore det helt fel att "tältgallona" bara baken och nedre benen på uniformen? Tänker mig att det är ett bad man doppar grejerna i om det int är spraj.

Man kanske skulle bada hela uniformen i Herdins först och sen doppa de extra utsatta ytorna i tältimpregnering?

Kanske skulle bli alltför fula optiska skillnader i materialet?
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

ministry

Inlägg av ministry »

För mig räcker det med en tältimpregnerad sitting mat vad gäller bakdelen. Sposn tillverkar bra sådana om man spelar ryskt.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

BlackGoat

Inlägg av BlackGoat »

Herdins Imprenex för grövre tyger kan jag rekommendera.
Outdoor eller vad den heter. Blev över efter ett parasoll som fick sig en omgång.
Min Gorka R är numera mer awesome än vanligt :D

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar