"Normal" pris för en molle väst?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Lolzer

Inlägg av Lolzer »

Vad är normal priset för en molle väst?

Har kollat på dessa två: http://www.strikerairsoft.se/utrustning ... er-od.html
http://www.desertrat.se/us-army/uniform ... -olivgron/

Tycker den första känns lite dyr men desertrat har jäkligt billig skit...
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

MyHardLuck

Inlägg av MyHardLuck »

Vet inte vad normalpriset är men de här är helt ok:
http://www.taiwangun.com/tactical_equip ... vests.html

Juveltjuven

Sv: "Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Juveltjuven »

Spana in Flyye eller Pantac om du vill köpa kopior. Min Pantac Maritime Ciras gick på ca 1800 svenska med "standardfickor" från Hong Kong om jag inte minns helt galet. Min första chestrigg jag köpte var acm, aldrig igen..
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Namboy

Re: "Normal" pris för en molle väst?

Inlägg av Namboy »

Normalpriset på en molleväst beror på vad det är för slags väst; den första du länkar är en s.k. Plate Carrier medan den från desertrat bara är en tunn väst med mollefästen på. :)

Håller för övrigt med Juveltjuven ang. Flyye och Pantac. Du får en riktigt ordentlig Plate Carrier inklusive en massa fickor och annat gott + att grejerna håller och sitter bra. Med ACM-västar av den billigare sorten kan kvalitén variera något fruktansvärt.

Här säljs det en hel drös med Flyye-gear: http://shop.ehobbyasia.com/catalogsearc ... 96&q=flyye :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Butcher82

Inlägg av Butcher82 »

Har själv en FLYYE Force Recon Vest with Pouch Set Ver.MAR och kan inget annat säga än att jag älskar den och kommer förmodligen aldrig byta bort den, dvs om jag inte får tag på en Eagle Industries Ciras istället som jag vill ha :)
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Yfsarulv

Inlägg av Yfsarulv »

Bara för att krångla till det rekommenderar jag warriors västar/chestriggs http://www.uktactical.com/acatalog/Warr ... _Rigs.html
Köpte en där för två år sen, inte en skråma på den. Och har vart med om en del! Kostar en del, visst men den håller också!

När det gäller västar får du vad du betalar för helt enkelt (oftast iaf) har sett många exempel på där folk köpt kinakopior och mollen har lossnat i sömmarna, fästen har gått av etc.
Vi kommer att dö!

Nixon

Inlägg av Nixon »

Det är helt beroende av hur du vill att det ska hålla. Flyye, Pantac håller bra, warrior håller bra, HSGI, LBT, Eagle håller förmodligen till dina barnbarn med. En no-name väst från Kina kan hålla en gång eller i 10 år. Man gamblar, men betalar en fjärdel. Bara du vet vad det får kosta.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Lolzer

Inlägg av Lolzer »

hmmm... Det som jag står och velar på är ju om man måste ha platecarrier eller hur bra de sitter. Jag har ju inge "normal" kropp utan är ganska smal om överkroppen, så jag skulle vilja hitta en väst som man kan ställa in så att den sitter perfekt...

andra frågan är ju om en platecarrier bara blir bökig då jag rör mej mycket i spel och oftast bakom fiendens linjer. Så västen får ju liksom inte hänga och slänga eller vara för klumpig, om ni förstår vad menar :D

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Namboy

Inlägg av Namboy »

Jag förstår precis hur du menar. Finns inget värre än en väst som sitter löst (eller jo, kängor som sitter helt åt helvete). Min brorsa spelar med en CIRAS Maritime och trots att han är en riktigt smal jäkel sitter den riktigt bra! Även jag är ganska "liten" då jag är ca 176 cm lång och väger runt 60 kg, och på mig sitter den hur stabilt som helst. :) Den är förstås justerbar.

Hans CIRAS är av märket Phantom, som jag tror tyvärr inte säljs längre. Kan någon som är mer insatt i jänkar-gear sprida lite ljus över vart Phantoms grejer tagit vägen?
"We're surrounded. That simplifies things."

Lolzer

Re:

Inlägg av Lolzer »

Nixon skrev:Det är helt beroende av hur du vill att det ska hålla. Flyye, Pantac håller bra, warrior håller bra, HSGI, LBT, Eagle håller förmodligen till dina barnbarn med. En no-name väst från Kina kan hålla en gång eller i 10 år. Man gamblar, men betalar en fjärdel. Bara du vet vad det får kosta.
Hur är det med condor gear? hållbart ? Antar att det ska hålla lite om dem gör utrustnign till "amerikanska försvarsmakten", Rätta mej om jag har fel.

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Skriv svar