Hur ser västen ut irl?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av 700mb »

Jag fick själv vänta ett år innan jag kunde spela, visst är det surt men nu när jag spelar aktivt förstår jag själv vikten av att ha en åldersgräns. Jag vet att du själv vill väl och är försiktigt men endast ett misstag kan göra någon blind vilket kan skapa en kedjereaktion som begränsar våran hobby. Dock finns det en massa saker man kan göra istället för airsoft, skytte t.ex, där kan du lära dig vapensäkerhet som kommer komma bra till när du är arton sen. Tyvärr är det en åldersgräns på airsoft, hoppas du hittar något annat att göra tills du är arton.
Senast redigerad av 1 700mb, redigerad totalt 0 gånger.

Kamphund
Inlägg: 85
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:57 pm

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av Kamphund »

Kanske dags att införa åldersgräns även på forumet? Har varit alldeles för mycket sådant här det sista året.
- PRC CLONE USER -
Team Awesome - vi är, du är ej!

rnygren
Inlägg: 21
Blev medlem: fre jan 10, 2014 9:22 pm

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av rnygren »

Detta får mig både skratt- och gråtfärdig. Faktumet gör mig förbannad, men diskussionen gör mig glad.

Kort sagt: åldersgränsen existerar av en anledning, och jag är mer än gärna för en hårdare åldersgräns även här på forumet, som tidigare skrivet.
Regler är regler; följ dem!

17 november 2014, 23:32:

I övrigt ser västen du länkade inte alls lockande ut, samt att du med största sannolikhet kommer ha hunnit ångra dig tills det att du fyllt arton år.
"Efter regn kommer solsken"
- Roland Järverup

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av Majoren »

Problemet försvinner inte för att man väljer att blunda för det. Jag håller helt och hållet med er. men att sätta en åldersgräns på forumet är inte rätt väg. Minderåriga kommer fortsätta köpa airsoftvapen eller rättare sagt få sina föräldrar att köpa dom.

Kommer dom hit och ber oss om råd har vi iallafall en chans att sätta dom på rätt väg och kanske, bara kanske få en minderårig att skada sig, sina kompisar eller andra. Inte första gången det har kommit på tal om att sätta åldersgräns på forumet, men jag tycker att det ska vara som det är. Bättre att det är på detta viset och någon av oss blir lite förbannade och kanske får en färre minderårig med vapen.

Vi ju faktiskt en och en annan minderårig här som bara samlar gear och förbereder sig! Kommer inte ihåg vad pajken heter men tycker det är kul att se att vi även har seriösa minderåriga som följer reglerna!
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

veduren
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:11 pm

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av veduren »

Stort problem med åldersgräns på forumet (som tagits upp flera ggr tidigare) då kommer dom under 18 antingen fejka ålder och vi som har åldern inne inte kan se/göra något för det.

Sedan så anser jag att det är bra att dom under 18 kan läsa på om saker och ting. (Dom är väl iallafall portade från köp och sälj?)

Men resten av forumet är väl ganska rolig och informationsrikt även om man inte kan köpa och inneha vapen.

Visst kan det vara 18 år på vapendelar om trim och ect men återigen det är bara info och när man läser om trim så tror jag inte det finns en tråd som bara handlar om höja utgångshastigheten snarare tvärtom. Det trycks på om hur viktigt det är med pipa och gummi ect och att man ska strunta i hastigheten och satsa på respons och precision istället. I min mening är det bättre att kunna läsa på tex som 17åring vad man ska satsa på och hur man spelar säkert än gå på hur man kan trimma en bössa så den skjuter 999m/s...

RaggeBiff
Inlägg: 4
Blev medlem: ons nov 05, 2014 6:00 pm

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av RaggeBiff »

Vill bara samla gear just nu tills jag blir 18 men jag har kört 5 spel med min kompis och jag har en springer pistol och kinapumphagel men jag ska iaf int köpa mer vapen innan 18. Vill bara ha gear

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hur ser västen ut irl?

Inlägg av ohman »

Det är som sagt inga problem alls att samma gear i förväg. Men eftersom du inte kommer spela i den innan du fyllt 18 så skulle jag rekommendera att du stannar upp en stund, funderar över vad du vill efterlikna och sedan börjar forska på vad de enheterna använder för utrustning. På detta sätt så slipper du lägga pengar på något du sedan inte vill använda.

Med tanke på att du har 5 år på dig att samla så har du också möjlighet att få ihop en riktigt snygg uppsättning eftersom du har tid att spara pengar :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar