Marom Dolphin SF Tactical Vest - erfarenheter?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Stag
Inlägg: 412
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:46 am

Marom Dolphin SF Tactical Vest - erfarenheter?

Inlägg av Stag »

Tjo!

Finns det någon här som har en sådan här?

Det jag är nyfiken på är storlek. Jag är inte liten, men knappast stor heller. Så är därför fundersam på hur de sitter.

Är också nyfiken på att se en sådan väst fylld med prylar. Så, är det någon som har en sådan i sin ägo? :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Da vinci
Inlägg: 45
Blev medlem: ons maj 09, 2012 5:10 pm

Re: Marom Dolphin SF Tactical Vest - erfarenheter?

Inlägg av Da vinci »

Har haft 3 marom.
En issue som man inte riktig vet vem som sytt på kontrakt.
Och en Hagor.
Lätt dom bästa västarna jag haft.
Storleken går att justera extremt mycket och jag tvivlar på att du lär ha några problem. Får plats mängder med saker, men utan bli bulkig. Sitter jämt och fint.

Det ända jag inte gillade riktigt var den som var issue. Inte helt samma passform även om det var en jävligt fin väst. Där var magasinsfickor rätt mycket större. Eftersom dom inte använde galil magasin längre. Så såg jag inte riktigt anledningen till det. Den var större överlag liksom.

Ska se om jag hittar lite bilder.


EDIT. Kom på att jag faktiskt har 2 västar kvar liggandes i en låda. Har nog lite bilder på dom också.
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

visum
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:40 pm

Re: Marom Dolphin SF Tactical Vest - erfarenheter?

Inlägg av visum »

Under alla år jag spelade i Sayeret Golani körde jag med denna väst eller likande. Helt underbar, du behöver ingen annan. Om du är extremt smal kan du behöva liggunderlag eller plattor för att fylla ut västen men då ska du väga typ 45 kg och vara 2 m lång. Du kan spänna fast allt möjligt och lite till på och i västen. Du kan om du vill spänna fast sovsäcken utanpå, mat i ryggfickorna och du kan vara ute 1 dygn utan några som helst problem. Köpte min begnad 2003, nu börjar kardborren bli lite sliten men allt annat är helt och fungerar som för 11 år sedan.

En liten rolig länk från när det begav sig.
http://vimeo.com/user1780782

Skriv svar