Funkar den här masken?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Achilles

Re: Funkar den här masken?

Inlägg av Achilles »

Jag har spelat hockey i hela mitt liv, där används en hel del Fog-Tech till visiren som annars skulle imma igen totalt.

Men det finns ett gammalt hockeyknep som är betydligt billigare och minst lika bra. Ta lite schampo och gnugga in på båda sidor av linsen. Efter det tar ni en handduk eller lite papper och gnuggar in det ordentligt tills det inte längre syns att det är något schampo kvar på linsen.

Voila! No more Fog

mvh Achilles
www.battlegroupmyrmidon.com De Oppresso Liber

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Man kan använda diskmedel (utan granulater) också. Vad som helst som bryter ytspänning fungerar. Man ska dock akta sig NOGA för att använda rengöringsmedel på glas med inbyggt imskydd (Bollé t.ex.) eftersom det löser upp beläggningen och gör hela ytan grumlig. Jag har förstört ett par verkstadsglas på det viset. Som tur är var de billiga.

Silikonspray kan faktiskt också fungera och det är något som de flesta airsoftare redan har hemma. Jag brukar gå över vindrutetorkarna på bilen med silikon med jämna mellanrum. Förutom att billiga biltema-torkarblad håller minst tre gånger längre än vanligt får resterna som hamnar rutan den att stöta bort både vatten och imma.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

majskolv

Inlägg av majskolv »

Tack för alla tips jag ska nog kanske skaffa en cactus hobbies mask eller nåt men ochså kanske dom där som zexs tipsa om.
MVH Joar

Skriv svar