Chestrig woodland?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
1mpulseS0D

Chestrig woodland?

Inlägg av 1mpulseS0D »

Hej alla airsoftintresserade! Skulle bara skicka iväg en fråga om en chestrig/väst. Är detta en bra väst? Jag tycker att kamouflaget ser lite billigt ut, men jag vet inte. Håller bara på att leta/lära/läsa om airsoft, utrustning och allt sådant. Fyller inte 18 förrän i februari, så jag har ett tag till innan jag kan lira. Dock skulle det vara skönt att börja skaffa utrustning innan. Speciellt BDUs och kängor och sådant som man kan använda som vilka fritidskläder som helst.

Tillbaks till västen! Är det bra kvalitet på den? Någon som har en sådan som kan tala om den är skön etc? Om den inte är vidare bra, kan någon länka till en bättre väst, som helst inte kostar över 1000kr. Finns det någon bra i ungefär samma prisklass som denne nedanför så är det superbra!

http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... land-11675

MakingPeopleCrazy

Re: Chestrig woodland?

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Har inte haft just den där specifika modellen av väst men har köpt andra västar från rödastjärnan och kan säga att de duger bra som nybörjarväst inom airsoft, speciellt om ens budget är begränsad. Dock så blir ju kvalitén aldrig lika bra som riktiga militär västar, men de duger iaf inom airsoft tills man har mer pengar man kan lägga ner (I fall man vill fortsätta med airsoft). Sen att kamouflaget ser billigt ut så stämmer det med ganska många kina grejor, man får det man betalar för helt enkelt. Har själv upplevt det ;)

Men som sagt..allting beror ju på vad man vill använda västen till, till söndagsspel eller mindre spel så funkar väl vad som helst egentligen.

Personligen har jag nyss beställt en condor chestrigg efter att ha testat många miltec och MFH produkter och måste säga att jag personligen tycker att Condor verkar vara av bättre kvalité än andra kina märken som Miltec och MFH. Men det kostar väl några slantar extra..men inte lika dyrt som de riktigt bra märkena så kan vara värt att kolla på :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

themetalpope

Sv: Chestrig woodland?

Inlägg av themetalpope »

Har själv en condor chestrigg o är sjukt nöjd med den med tanke på vad den kosta.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Rythm

Inlägg av Rythm »

Kört med både Arktis, Condor, Begadi, Eagle, Tactical Taylor och Blackhawk-riggar. Condor och Begadi är "lagom" medans Tactical taylor, är bättre för samma pris. Tänk på att fickor inte alltid ingår, vilket t o m kan vara en fördel.

http://miltac.se/shop/product_info.php? ... cts_id=397

Kithiva

Inlägg av Kithiva »

Är också helt nybörjare på det här med soft air.
Har köpt en väst som jag är toknöjd med. Det enda som egentligen grämer mig, och som föregående skribent skrev.
Fickor som sitter fast från fabrik. Man kommer bygga om sin väst måååånga gånger innan man blir nöjd.

Om jag var i dina kläder så skulle jag tipsa om att köp en molle-väst Utan fickor. Köp sedan till de väskor du vill ha till och bygg den själv. Det blir faktiskt inte så mycket dyrare än att köpa en "färdig".

Jag kommer iaf göra så med min nästa väst som jag köper.

ministry

Inlägg av ministry »

Vad har du tänkt att spela som? Om du tänkte försöka efterlikna ett visst land eller specifika förband kan det ju vara bra att efterforska vad de använder och planera inköpen efter det.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Rythm

Inlägg av Rythm »

Eller håll dig till en OD-färgad molle-rigg, och sen sätt kamoflerade fickor i rätt typ/kulör, så kan du köra på samma rigg i flera år. Oavsett förband, vapen eller budget!

Juveltjuven

Inlägg av Juveltjuven »

Jag rockar med en woodland uniform och väst/hölster/knäskydd i CB. Ytterst smakrikt, stiligt och matchande. Om man nu är ute efter swag.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

Skriv svar