Vad bär ni för regnbyxor?

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Trixtian
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 22, 2012 8:05 pm

Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Trixtian »

Söker med ljus och lykta efter ett par prisvärda regnbyxor i OD.
Är lite inne på Helikon-tex ECWCS gen II. Någon som har erfarenhet av dem och vill dela med sig?
Vad är alternativen? Vad använder folk för regnbyxor?
Senast redigerad av 1 Trixtian, redigerad totalt 0 gånger.

andersbe
Inlägg: 62
Blev medlem: mån jul 15, 2013 6:22 am

Re: Regnbyxor i OD

Inlägg av andersbe »

Hej,
Jag köpte http://www.rodastjarnan.com/uniformer/r ... large-4921 och det är jag hittills väldigt nöjd med. Det är tjock och rejält. Går inte sönder när jag kryper igenom snår och buskar.
Berget14 - Ranger
MERCS12 - Bamse Green Leader
Inferno Games - The Bear Tribe
Berget15 - Ranger (Juni 2017)
Black Ops 8 (Juli 2017)

Mobile Infantry 6 - H.A.T.A.L (Sep 2017)
Black Ops 8 (Nov 2017)

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av A_Müller »

Enkelt.

Inga :)
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Thinker »

Kör ett par vanliga gröna regnbyxor som inte var speciellt dyra (150-200kr) från Råstorp utanför markaryd, men jag har de oftast på mig dem under mina vanliga byxor, dels för att kunna komma åt fickorna osv på byxorna, dels för visa vilket camo/uniform jag verkligen spelar med samt byxorna "skyddar" regnbyxorna mot slitage. Visst kan oftast spel med de utanpå ändå om jag hade velat då uniformen ofta är OD/grönt, men föredrar ha dem under.
This space intentionally left blank

Cpt
Inlägg: 125
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:08 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Cpt »

Blir varmt med regnbyxor och jacka. Knöligt och få på och av sig, onödigt moment som tar tid.

Jag föredrar poncho alla dagar i veckan. Luftigare, snabbt att få på och av. Regnskyddet är kanske inte lika bra, men man håller sig tillräckligt torr, viktigast att "coren" är torr och glad, armar och ben rör man på iaf. Antar att ett till plus är att ponchon bryter upp kroppens konturer=camo bonus +2.

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Erka »

Kolla in PCU. level 5/6 kan ju vara intressant beroende hur mycket väta som ska klaras.
Oftast klarar man sig utan regnbyxor men regnar det mycket kan ju level 5 vara intressant annars om det är rejält regn är 6 toppen.

Trixtian
Inlägg: 10
Blev medlem: tis maj 22, 2012 8:05 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Trixtian »

@Erka: PCU verkar riktigt schyst! Vet du hur mycket regn lvl5 klarar? Annars känns det som lvl6 är mer lämpad för duktigt regn...? Av bilder att döma verkar PCU fungera bra som överdragsbyxor, vilket är ett plus i min bok.

@cpt: Du har helt rätt. Regnkläder av typ FM är helt hopplöst att springa runt i. Faktum är att jag tänkt använda poncho på överkroppen och om det regnar mycket eller är allmänt dunderblött på marken, ha regnbyxor utöver ponchon.


Gött med lite input från andra spelare, tänker inte på att fråga i fält :p

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av Erka »

Kul att vara till hjälp!
Jag använder mitt PCUställ som överdrag.
För min egen del är det lite samma samma med lvl5 och lvl6 i regn då lvl5 släpper igenom fukt utifrån medan lvl6 håller fukt inifrån kvar. I vilket fall är jag fuktig vid mycket rörelse i regnigt väder.
Rör jag mig måttligt är lvl 6 bättre för regnväder eftersom jag inte avger lika mycket fukt.
Bästa scenario är om du köper båda delarna :)

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Vad bär ni för regnbyxor?

Inlägg av p33krN »

Jag kör med Helikons ECWCS. Funkar bra. Stora att ha i packningen men är jävligt täta.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar