Responder Bag

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Stag

Responder Bag

Inlägg av Stag »

Tjenare.

Söker tips på Respond bags/packs.

Den jag har spanat in hittills är denna;
http://www.511tactical.com/All-Products ... kpack.html

Men som alltid finns det såklart fler alternativ, och det gäller mest att hitta de. Väskan kommer användas i MILSIM och som kitbag.

Så har ni tips är det bara att rada upp de. :) Har ni en 84 ALS får ni jättegärna ge lite omdöme på den också, såklart.

Edit: Insåg nu att jag la den i fel kategori! Admin får gärna flytta!
Senast redigerad av 1 Stag, redigerad totalt 0 gånger.
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

A_Müller
Admin

Re: Responder Bag

Inlägg av A_Müller »

Vad är det väskan kommer att nyttjas till?
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Stag

Inlägg av Stag »

First medical responder på MILSIM samt bug out bag. Med andra ord det ALS 84 är gjort för. :)
Even if it's made by LBT and you got one in AOR2, a fanny pack is still a fanny pack. Now save yourself the embarrassment of a swirly and paypal me your lunch money.

Stag

Inlägg av Stag »

Du har helt rätt i det du skriver hammarn, och jag har en annan BOB för urbant bruk osv som är betydligt mer diskret med mera. :)

Valet av en ryggsäck som denna är väl genomtänkt och har en tanke, vilken inte är urban ren bugout. Så för enkelhetens skull här kanske vi kan säga att det är en Responder pack jag söker egentligen.

Notera att det alltså inte är medic den ska användas till på MILSIM, utan First Medical Responder.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Hammer har redan avklarat det jag tänkre säga.
Håller med helt och hållet.

Kan fråga en polare från staterna (patrullerande polis samt stand-by or ofta pointman för deras SWAT team) vad dom kör med specifikt för detta ändamål om så önskas?
Senast redigerad av 1 A_Müller, redigerad totalt 0 gånger.

Stag

Inlägg av Stag »

Det vore underbart! :)

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Pat skrev:I used to keep a grey ghost gear assault bag in my trunk with 4 AR mags, 2 15rd 2 22rd glock mags, a trauma kit, some fluids, power bars, bolt cutters, a flashlight and a multitool.
Also keep my RAID 2 with my Swedish helmet, drop leg, gas mask, shemach, more mags, gloves, eye pro, ear pro, flash bangs... Etc
Hans PD hade ingen dedikerad variant och han är en av dom som är mer gear-orienterade utav kollegorna.
Dessutom så är väl säkert minst 30% av alla sakerna han har saker han har fått utav mig (jag ägde t.ex. MICH hjälmen efter herr Pkekyo här på forumen och sen norpade han den utav mig), men just en dedikerad responder bag har jag inte haft någon inblandning kring :P

Hoppas att det hjälper dig lite IAF.

Stag

Inlägg av Stag »

Tack för det!

Grey Ghost Gears grejer verkar vara snuskigt prisvärda då de typ inte kostar nånting. Däremot verkar de vara lite för "assault-inriktade" för det jag söker. Bra grejer dock, kommer säkerligen handla från de. Tackar!

Cyrus

Inlägg av Cyrus »

Som Hammer säger så är 72 timmar en god tidsram. Jag är ofta ute 72+ timmar utan problem med min Tasmanian Tiger Mission Pack (37 l).
Har den alltid packad vid dörren redo för turer. Det som fylls på är självklart mat och vatten, annars klarar utrustningen 72+ timmar (april-oktober) utan problem. Måste dock erkänna att jag har omkring tio extra liter på den för hundmat mm.

Allt beror på hur bekväm du är självklart. Om jag ska ut och lyxvandra i skogen några dagar så packar jag 65 litarn men för standardturerna duger 37 l.

Kan posta en lista på vad jag har i säcken om det önskas som referens.

A_Müller
Admin

Inlägg av A_Müller »

Frågan är ju om det var en Responder rygga eller en BOB som efterfrågades, det är ju två helt olika koncept med olika ändamål :)

Skriv svar