PRS-kolv batterimod.

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

PRS-kolv batterimod.

Inlägg av Omegamortis »

God afton!

Tidigare hette denna tråd "Hur man fäster en PRS stock på en ICS" Meeeen.. egentligen så handlar det om hur man får plats med ett batteri i stocken, så man kan ha elen bakåtdragen.

I den förra modden så använde jag Epoxylim, vilket visade sig vara dynga, vilket en normalbegåvad människa troligen hade räknat ut.
Jag tänkte uppdatera tråden med ett mycket bättre sätt, så att ni inte har en kolv som håller fram till spelet, men inte under själva spelets gång.(host, host)

Så, hur fäster man stocken och samtidigt har plats för mosfet och batteri?

Innan jag fortsätter så bör det tilläggas att jag använder mig av en mycket enkel MOSFET-krets från Infected armory. Kan inte lova att ni får plats med en bjässe som MERF motsv.

Steg 1: Man tager en PRS kolv(jag använder Elements) Kapa röret längs med den övre delen av kolven (innan kindstödet).
Steg 1.jpg
Steg 2:
Steg 2.jpg
Fäst kolvröret på vapnet, och sätt sedan dit den övre delen av kolven (fästet?)

Steg 3:
Steg 3.jpg
Använd ett 2,5mm borr och borra två hål (genom plasten, sen kolvröret, sen "godset" som kolvröret sitter på)

Tag sedan en gängtapp i storleken M3 och gänga hålen.

Skruva dit två styck M3 skruvar, sen är det färdigt.

Jag är usel på att förklara, så jag låter bilderna göra det åt mig. Det bör tilläggas att dessa 2 skruvar jag har på är 2 stycken skruvar jag hade liggandes, dessa skall bytas ASAP. Tänkte använda försänkta av något slag. Men ni får iaf. en idé om hur man gör.

Vapnet jag har fäst den på är en ICS, så kolvrörsadaptern ser lite annorlunda ut. (Samt att en vanlig AEG kolv inte passar utan modifikation, men det är en annan historia)


PS. Ursäkta limresterna, dessa skall bort, och stocken skall målas mörkare svart på något vis.


Senast uppknuffad av Omegamortis sön jun 16, 2013 7:08 pm.