Frankensling

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Frankensling

Inlägg av Whopper »

Hej,
Min andra tråd här, dags att sluta surfa airsoft och gå och lägga mig istället :P

Kort och gott, jag tröttnade på att konka runt på bössan när jag såg en av mina polare trippa runt och såg glad ut utan problem så jag gjorde frankensling. Att tänka på är att kvaliten på ingredienserna varierar och kanske inte håller för en tung bössa.

Så jag gjorde för ett tag sedan en ful men funktionell rem till min UMG av gratis delar. Har självklart tänkt att köpa en riktig dom är ju inte dyra, men än så länge duger denna. Har även sett ett par liknande hemma gjorda remmar på youtube :) Tänkte jag skulle dela med mig lite snabbt om någon är desperat efter en gratis rem.

Ignorera tidningen, använder den när jag rengör och underhåller bössa för att inte förstöra glasbordet.

Skrev lite snabbt på bilderna men om det inte framgår så använde jag följande saker.

En gammal flaskhållare ifrån clasohlsson, tror jag gav 10kr för den någon gång i tiden. Har ett metall snabblås och svart rem.
Guitarhero rem ;)
Nyckering
Nyckelband med snabblås och roterande metall lås.
Nål och tråd.

Nu är nog det roterande metall snabblåset onödigt men jag gillar att det snurrar så twinnar sig inte remmen. Mitt val av "quick release" var nog inte det bästa, är lite orolig att plasten är för vek i längden.
Tanken med metall snabblåset på själva "sling mount" på bössan var att den verkar vara ganska mild mot plastmaterialet, jag använde först en nyckelring men den gjorde märke i plasten, sen är snabblåset enklare att ta bort om det skulle behövas.

Bild
Bild
Bild
Bild

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Frankensling

Inlägg av Goreplay »

hehe, jaa.. Funkar ju när helgen närmar sig med stormsteg och tiden är allt för knapp för att beställa hem en riktig sling för 150 spänn :)
-Skickat från min brödrost-

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Frankensling

Inlägg av Whopper »

Ja :P 10 minuter en kvart som pizzeriorna brukar säga :) ful men funktionel.

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Frankensling

Inlägg av kreator »

Gillar namnet! Ghastly!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Frankensling

Inlägg av Whopper »

Haha kändes lite fyndigt :)

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Frankensling

Inlägg av mehailz »

Får du bara göra en "Kollektion" av detta.

FrankenStock
FrankenMag

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: Frankensling

Inlägg av Whopper »

Nästa "Summer collection" kanske 8-)

Frankenplate carrier

Skriv svar