Grov missanvändning av airsoft vapen?

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Grov missanvändning av airsoft vapen?

Inlägg av Callahan »

Jag kommer bojkotta detta bolag till 100% framöver.
Tipsade en polare om en laddare där för några veckor sen och det ångrar jag idag.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Grov missanvändning av airsoft vapen?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Svinbra att ni satt press på dom och jag är besviken och inte helt förvånad att dom krumbuktar om förväntningar de har på sina mediebyråer. Alla förväntar sig av varandra att de ska följa regler och lagar och respektera liv och hälsa och egendom, det är ju samhällskontraktet 101, det är inget försvar eller ansvarstagande.

Vad som är så idiotiskt med Hobbex defensiva och lite småsura position är att hela filmen är, utöver ett praktexempel på grabbig flåsidioti, också bevismaterial utifall boende och eller berörda skulle vilja anmäla dem.

Jag är inte jurist men effektbegränsat vapen på allmän plats utan tillstånd, störande av ordningen för de boende som kunde blivit väldigt rädda och kanske traumatiserade av händelsen. De potentiella skadorna på tredje parts hälsa och egendom etc.

RMM har ju faktiskt på ett inte speciellt grovt sätt men formellt och faktiskt brutit mot lagen, filmat det och lagt upp på nätet som reklam betalad av och använd av Hobbex.

Dubbel facepalm på det här management-tugget dom slingrar runt med. Det är under all kritik.

Hobbex har inte sett ett rött öre från mig någonsin och så kommer det förbli.

Edit: mailade dom med min vältaliga upprördhet.
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Grov missanvändning av airsoft vapen?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Update:
fick svar av kundtjänst som tyckte att det var tråkigt att jag var besviken och refererade mig till någon mailadress till nån annan.

Gulligt.
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Skriv svar