Sling mount lösning

Tuomas
Inlägg: 31
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:42 pm

Sling mount lösning

Inlägg av Tuomas »

Det finns ingen möjlighet att montera en singel point sling vid kolvröret på min KJ Works M4 då vapnet saknar en sådan mount out of the box, så jag tillverkade en egen, en prototyp!

Bild

Det finns liknande lösningar att köpa som är mer påkostade och ser betydligt bättre ut, ex. från Daniel Defense och TangoDown men dessa kostar över 800 kronor.

Bild

Min mount kan tyckas vara lite överdimensionerad och ful men den gör sitt jobb och är funktionell vilket är det viktigaste, lätt att montera, lätt att ta bort och man gör inga modifikationer på själva vapnet.

Bild

Det sitter en lite gummi remsa mellan kolvröret och underdelen med M5 gängor så att man inte klämmer sönder kolvröret. Själva "swiveln" (där man kopplar sin sling) har inte jag tillverkat utan den har suttit på vapnets original stock som jag inte längre använder. Den är ej roterbar.

Bild

Ett alternativt för att banta ner hela konstruktionen är att borra hålen i en annan vinkel och då finns det rum för att fasa av och runda till delarna lite mer så den inte ser så fyrkantig ut. Detta tar dock betydligt längre tid än de 20 minuter det tog för mig att köra fram delarna och måla dem.

Bild

Kostnad? Inget om ni har tillgång till borr och fräsmaskiner för då har ni förmodligen tillgång till en skrotlåda där det kan finnas bitar liggandes. Min bit såg ut som en trekant och var rostig! :lol:

Grim
Inlägg: 163
Blev medlem: tor maj 17, 2012 9:50 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av Grim »

Nice. Lite eget utseende men de är bara bra :) lägg upp den i "Gör de själv" tråden.
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "

Tuomas
Inlägg: 31
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:42 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av Tuomas »

Jaha, kanske där den skulle vara. Kan någon flytta? :?

ColdestChain
Inlägg: 97
Blev medlem: lör mar 09, 2013 6:47 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av ColdestChain »

Kanoners!! fan va bra det är med folk som använder njuren och får något gjort!! bara börja kränga sådana under "säljes" ;)
Спецназ**FIRST IN**LAST OUT**Спецназ

Pengar är som koskit... Onödigt om det inte sprids.

Picazzo
Inlägg: 43
Blev medlem: sön maj 13, 2012 6:42 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av Picazzo »

http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _Stock.htm

Finns färdiga "bolt on" versioner att köpa om man inte kan/orkar/vill göra en själv

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Tuomas
Inlägg: 31
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:42 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av Tuomas »

@ Picazzo: Jo, dom där är betydligt fräschare och har smexiga QD mounts. Funderade på att göra något liknande men det är så in i helve..e mycket jobb :P Frågan är om den där passar KJ Works M4? Tror det är andra mått på det röret än AEG, vilket var varför jag kikade på RS prylar.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Sling mount lösning

Inlägg av TwinkleDew »

Jaha ja. Det var inte aeg mått
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Skriv svar