A&K M249 Guide/Tips & Trix
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Nu har jag testat med en Sig 55x nozzle men det funkade inte alls i min A&K.
Den kan inte mata eftersom nozzlen är för lång
Den kan inte mata eftersom nozzlen är för lång
Task force Aeigir
-
Re: Sv: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Jag kör shs m4 nozzle o ett ca hophus matar bra o tätar helt ok. Men fick byta cylinderhuvud med då orginal var för stort för att nozzlen skulle passa.
/Björn
/Björn
Är det ett vanligt problem att CA box mag inte passar A&K m249 ?
KingPanda:
Det ska passa rakt av. Har själv två CA och tre A&K-mag samt 2 CA-kroppar och en A&K. Alla magasin passar överallt utan problem. Dock finns det även TOP/STAR M249 som har lite annan lösning. Säker på att det är ett CA-magasin?
Det ska passa rakt av. Har själv två CA och tre A&K-mag samt 2 CA-kroppar och en A&K. Alla magasin passar överallt utan problem. Dock finns det även TOP/STAR M249 som har lite annan lösning. Säker på att det är ett CA-magasin?
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Löst problemet än?Roughly skrev:Bumpar denna i hopp om att få hjälp med mitt problem:
Hur monterar man ner detta magasin: http://shop.ehobbyasia.com/magazines/dr ... -m249.html
Kan vara värt att kontrollera så att fjädern som driver matningsdrevet är hel..
Om inte så får du exakt det problemet.
Bara att bocka till en ny krok på fjädern så lirar det igen.
För att demontera..öppna dragkedjan fullt, sen är det bara att trycka ur innanmätet nedåt.
11 januari 2013, 23:53:
Inte helt rolig att serva eller vid mag byte..kortex skrev:Tänkte på bilden som Cpt la upp med hur man skulle dra sladdar för att koppla boxmagget till bössan, hittade denna video och tänkte höra med er om detta är en bra ide!.
Montera en sån här istället: http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/TV ... bel-84701/ 24,90:-
Löd på förslagsvis hona med lagom lång sladd för att nå ner till mag på motorns plus och minus kontakter.
Sladden är så tunn så den får enkelt plats tillsammans med ström kablarna i boxen.
Blir dock tvungen att dra kabeln under patronlänken och inte i "ljud aktiverings fjädern".
I maget löder du på hanen plus någon dm sladd, du kan bort ev auto, ljud matning mm.
Fungerar problemfritt med allt från 7,4 lipo till 12,8, bilbatteri mm.
Behöver inget motstånd eller någonting annat.
Kört så här i 4 år nu.
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Jakobsson: Jag har precis införkaffat mig en M249 och ska också koppla boxmagget på batteriet. Men undrar en sak,
Antingen kör man din metod eller ej. Men har också hört att man ska löda ett motstånd. Vissa säger att man inte behöver.
Så en fråga till alla:
Vad kör folk med för motstånd i sina magg ? eller behövs den inte?
Antingen kör man din metod eller ej. Men har också hört att man ska löda ett motstånd. Vissa säger att man inte behöver.
Så en fråga till alla:
Vad kör folk med för motstånd i sina magg ? eller behövs den inte?
Har kört den här lösningen på allt från CA, A&K och Mag, aldrig med motstånd.
Aldrig ett enda problem, aldrig behövt bytt motor till mag eller någonting annat.
Kanske beror det på att det är så tunna kablar till matningen, ingen aning..
Men som sagt, har provat dom flesta existerande batterier inklusive direkt kopplad från bil batteri.
Myt om motstånd? Tills någon kan motbevisa så ja!
Aldrig ett enda problem, aldrig behövt bytt motor till mag eller någonting annat.
Kanske beror det på att det är så tunna kablar till matningen, ingen aning..
Men som sagt, har provat dom flesta existerande batterier inklusive direkt kopplad från bil batteri.
Myt om motstånd? Tills någon kan motbevisa så ja!
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Det är kväll och lite småseg men måste fråga:
Kan du möjligtvis förklara lite mer utförligt hur du går tillväga för jag förstår inte riktigt hur du menar.
Tack !
Kan du möjligtvis förklara lite mer utförligt hur du går tillväga för jag förstår inte riktigt hur du menar.
Tack !
Köp kabeln med kontakterna jag länkade till från biltema..
Fördelarna med den är att kontakterna är tillräckligt små för att gå ner i laddluckan på tex stora box mag.
Tillräckligt tunn för att kunna dras utan problem bredvid gearboxen och väldigt billig.
Klipp av honan med exempelvis 40cm kabel.
Skala kablarna och använd den inre som plus.
Löd på plus och minus på motorns kontakter som kommer ifrån batteri/micro switch.
Därefter plockar vi isär maget, oavsett modell och river den gamla lösningen med batteri, auto matning mm.
Dags för hanen från kabeln, räcker med ca 15cm kabel här.
Löd på motsvarande plus och minus på motorn till matningen på mag.
Observera att minus på motor polen ofta är märkt röd!
Om du förvarar stora batteriet i mag kan du göra en "tvinga matningen" switch med tex knappen under mag.
Alternativt rycker du en av motor kontakterna vid matnings problem så du slipper köra gearboxen samtidigt.
Ska se om jag kan ta lite bilder under morgondagen, betydligt enklare att förklara till.
Fördelarna med den är att kontakterna är tillräckligt små för att gå ner i laddluckan på tex stora box mag.
Tillräckligt tunn för att kunna dras utan problem bredvid gearboxen och väldigt billig.
Klipp av honan med exempelvis 40cm kabel.
Skala kablarna och använd den inre som plus.
Löd på plus och minus på motorns kontakter som kommer ifrån batteri/micro switch.
Därefter plockar vi isär maget, oavsett modell och river den gamla lösningen med batteri, auto matning mm.
Dags för hanen från kabeln, räcker med ca 15cm kabel här.
Löd på motsvarande plus och minus på motorn till matningen på mag.
Observera att minus på motor polen ofta är märkt röd!
Om du förvarar stora batteriet i mag kan du göra en "tvinga matningen" switch med tex knappen under mag.
Alternativt rycker du en av motor kontakterna vid matnings problem så du slipper köra gearboxen samtidigt.
Ska se om jag kan ta lite bilder under morgondagen, betydligt enklare att förklara till.
Senast redigerad av 1 Jakobsson, redigerad totalt 0 gånger.
Lasse Kongo Airsoft
Lasse Kongo Airsoft
Grymt!! Stort tack att du tog dig tid att svara!
Gärna bilder imorgon eller när det passar, vore toppen.
14 januari 2013, 14:17:
Har en ev annan lösning, liknar dock andra. Kanske en aning omständig men jag är ute efter att skapa motstånd så man ej bränner motorn i magget.
Man tar den kabel du länka till:
1. Löder på Plus/minus på motorstiften.
2. Drar kabel till mitten mellan magget och motorn på ovan sidan under luckan.
3. På med Dean, Honan.
4. Drar ner kabeln under locket ut genom lilla utkastet för länkarna(på en riktigt M249:a) eller valfritt. Och ner i magget
5. Leta upp var på kretskortet plus/minus från batterihållaren i magget går.
6. Löd dit plus/minus där det gamla kablarna suttit.
7. Uppe under luckan löder du dit din Hane.
Kretskortet plus brytaren i magget skapar endel resistans så risken för ras bör minska för motorn i magget, Du ställer omkopplar under magget alltid. Finns visserligen risk med det, om du kommer åt brytaren under och den ställer sig i off läge är de inge bra =)
Detta var bara nåt som slog mig under lunchen så har någon nån invändning eller synpunkt skriv gärna det. Vi ska ju hjälpa varandra
Gärna bilder imorgon eller när det passar, vore toppen.
14 januari 2013, 14:17:
Har en ev annan lösning, liknar dock andra. Kanske en aning omständig men jag är ute efter att skapa motstånd så man ej bränner motorn i magget.
Man tar den kabel du länka till:
1. Löder på Plus/minus på motorstiften.
2. Drar kabel till mitten mellan magget och motorn på ovan sidan under luckan.
3. På med Dean, Honan.
4. Drar ner kabeln under locket ut genom lilla utkastet för länkarna(på en riktigt M249:a) eller valfritt. Och ner i magget
5. Leta upp var på kretskortet plus/minus från batterihållaren i magget går.
6. Löd dit plus/minus där det gamla kablarna suttit.
7. Uppe under luckan löder du dit din Hane.
Kretskortet plus brytaren i magget skapar endel resistans så risken för ras bör minska för motorn i magget, Du ställer omkopplar under magget alltid. Finns visserligen risk med det, om du kommer åt brytaren under och den ställer sig i off läge är de inge bra =)
Detta var bara nåt som slog mig under lunchen så har någon nån invändning eller synpunkt skriv gärna det. Vi ska ju hjälpa varandra