A&K M249 Guide/Tips & Trix
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Det är vanligt problem vid nozlebyte. Som vanligt med airsoft så har alla tillverkare lite olika syn på måtten på olika delar. Det kan också uppstå vid byte av cylinderhuvud (har sprungit på något märke med lite tjockare gods som inte lät tappetplaten gå lika långt bak). Eftersom det är Nozle du bytt låter det helt klart som att den är lite för lång. Mitt tipps är att testa en annan nozle om du kan. Om det inte står i tråden här kanske någon kan tippsa om en bra nozle som är precis rätt längd. Ett annat alternativ är att försöka shimma boxen lite längre bak i förhållande till hopuphuset. Jag har själv löst det så på en box med lite för lång nozle. Jag satte helt enkelt en tunn bricka runt den lilla kanten på hopuphuset som går in i boxen så den inte gick in hela vägen och nu både matar och skjuter den perfekt.
Lag: [saft] och [STAG]
Mina affärsredovisningar
Mina affärsredovisningar
Guarders M4 nozzle med O-ring och Guarders cylinderhuvud med dubbla o-ringar= klockrent.
Tror Vapenbutiken har inne.
Sitter med luren. Kan länka senare ikväll om ingen annan hinner före.
Tror Vapenbutiken har inne.
Sitter med luren. Kan länka senare ikväll om ingen annan hinner före.
Har vid 2 tillfällen töjt oringen runt cyllinderhuvudet, smort in och fått perfekt kompression. Har av diverse anledningar öppnat gearboxen efter det och konstaterat att oringen minskat igen och att kompressionen fallit igen.
Någon som har upplevt något liknande?
Någon som har upplevt något liknande?
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14110
Fonzie
Upplevt samma sak, så jag brukar öppna GB lite då och då, just för att få det snortätt inne i cyllen.
Upplever att detta sker, när jag brukar skjuta ganska mkt full auto skurar som varar länge...
sist var det iof inte det som strulade, utan att motorn brann upp
Upplevt samma sak, så jag brukar öppna GB lite då och då, just för att få det snortätt inne i cyllen.
Upplever att detta sker, när jag brukar skjuta ganska mkt full auto skurar som varar länge...
sist var det iof inte det som strulade, utan att motorn brann upp

Prickskytt
Någon som vet vilka dimensioner som gäller för oringen på pistonghuvudet.? Eller ska man gå ner till lokala airsoftbutiken och köpa en överprisad airsoft variant?
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14110
-
Re: Sv: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Jag brukar ta med orginal o traska ner till mekonomen. Dom har för 5:-nånting.
Kim:
Problemet med tätningen löser man ju med en längre nozzle så att den når gummit, och Dream Armys M4-nozzle är typ den längsta M4-nozzeln jag känner till, brukar alltid köra den för att komma så långt in i huset som möjligt. Men blir det för långt i förhållande till längden på hophuset så kommer ju inte kulorna att mata. Så leta upp nåt som är mittemellan DA och original.
Problemet med tätningen löser man ju med en längre nozzle så att den når gummit, och Dream Armys M4-nozzle är typ den längsta M4-nozzeln jag känner till, brukar alltid köra den för att komma så långt in i huset som möjligt. Men blir det för långt i förhållande till längden på hophuset så kommer ju inte kulorna att mata. Så leta upp nåt som är mittemellan DA och original.
Jobbar på Röda Stjärnan
Ingen som kan mäta längden på en standard m249 nozzle?
Jag har 2 liggande så kan mäta efter jobbet