A&K M249 Guide/Tips & Trix

Trubb
Inlägg: 19
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:00 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Trubb »

Tror jag hittat det faktiska problemet >.<

Såhär ser det ut om man kollar in genom matningskanalen, hophuset sitter som det ska.

Matningskanalen verkar vara konisk, med basen mot hophuset. Antar att enklaste lösningen är att använda plastic padding eller liknande för att få ett smalare hål som lägger kulorna rätt?

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av kungaron »

Har du provat att slipa på nozzle nån mm?

Plastikpadding?? Hur menar du att du ska göra?

Trubb
Inlägg: 19
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:00 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Trubb »

Nozzlen hindrar inte matningen, problemet ligger i att kulorna inte ens kommer i närheten av rätt höjd för att landa i hophuset.

Tanken är att lägga till precis så mycket (eller lite) material som krävs för att kulorna inte ska ta i underkanten på hophusets matningshål, vilket de gör i nuläget.

Hophuset sitter helt rätt i övrigt (vad jag kan se åtminstone, känns som det sitter högt, men gearboxen sitter rätt nu, och hophuset sitter rätt i gearboxen.
Syns antagligen lite dåligt på bilden, men den inre kant man ser är hophuset.


KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av KingPanda »

Är det märkbar skillnad externt på en CA och en A&K ?

Jakobsson
Inlägg: 56
Blev medlem: mån maj 21, 2012 5:17 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Jakobsson »

Ingen större skillnad vad jag märkt förutom kvalitén på färgen och delarna.

A&K har tex ljusare färg på delen som gasreglaget sitter i än CA.
Återförsäljare för HPA system, Wolverine SMG.
Lasse Kongo Airsoft

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Genocide »

@Gwlyddyn: Det hjälper om du byter till Classic army hophus. Men det som gör störst skillnad är om du fixerar pipan med hjälp av de två skruvarna som sitter på sidorna av vapenkroppen.

Oftast är det så att snabbfästet är slitet och inte pressar bak hophuset tillräckligt. Det ser rätt ut, men är fel fel fel.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av kungaron »

Var på Sector gear ska/bör man sätta delayern? Finns ju flera hål på kuggen där den ska ligga men jag har ingen aning

Har aldrig monterat en delayer så därför vet jag inte...

*Edit*
ok dumt av mig att inte kolla google, såg nu på Tuben. :D


Men jag kan passa på att fråga, anledning att jag undrar är för att jag montera min Element Ultra Hig Tourqe motor i min M249:a och ungefär var 7 skott skjuter den blankt. Och genom att läst här på fourmet drar jag den slutsats att ROF är lite för hög för att magget ska hinna mata alternativt att jag måste dremla hålet lite mer.

Jag använder mig av nozzlen till Bore-Up Cylinder Set för TM M16A2. Fungerar awsome! Har skjutit ca 7000 bulor och haft 2 problem. Dels det ovanstående samt att hopup-huset vibrera till fel läge 1 gång, så den sluta skjuta helt. Då fick jag ta hur pipam och huset och justera det, sen vare ut i strid igen. :D

PFA
Inlägg: 54
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:06 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av PFA »

Det talas varmt om CA:s hopup-hus, men jag undrar om någon vet hur G&P:s dito är - spelar det i samma liga, eller ligger det på samma nivå som A&K:s?
Tänk på döden! - Affärsredovisningar

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Butcher82 »

Har haft en G&P M249 och kan bara säga att jag tyckte deras hopup var jävligt bra, kulorna gick spikrakt och långt när man ställde in den.
Skillnaden på den och CA, A&K (vad jag vet) är att medan de sistnämnda matar från sidan medan G&P matar underifrån som på en M4:a.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Skriv svar