A&K M249 Guide/Tips & Trix

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Glader »

Är det någon som har koll på vart man kan köpa nya mikrobrytare nu när Clas Ohlson har slutat sälja dom? Och isåfall vilken specifik modell?
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Glader »

...Såklart. Tack :)
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

Westsidee
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jul 09, 2016 10:41 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Westsidee »

Dags att återuppliva denna sköna tråd...

Någon som vet vad jag har gjort när en vanlig box magg efter lite service "skruvar ur sig" så fort motor sluta mata? Alltså fjäder rullar motor baklänges så att fjäderspänningen försvinner.

Jag har inte pillar så mycket med box magg tidigare så jag vet inte om jag har tappat någon liten del som ska bromsa så att motor inte ska gå baklänges. Har försökt googla men får inga vettiga träffar.

Hjälp!

fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av fet_apa »

När samma hände mig var det fjädern som motsvarar anti-reversal latchen som gått sönder.

Har tyvärr ingen bild, men om du skruvar isär magasinet ned till plastkuggarna kommer du förhoppningsvis hitta det som är kvar av den trasiga fjädern i botten. Jag hade tur och hade en överbliven fjäder som passade som ersättning.
<insert 'cool' one-liner here>

Westsidee
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jul 09, 2016 10:41 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Westsidee »

Någon som vet vad den heter? Alt ge mig en länk?

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Nielsen »

Det är samma fjäder som finns i standard highcaps. Har råkat ut för det flera gånger och nu sist blev jag rätt paff när fjädern från ett vanligt AEG-magasin passade. Du får montera ner magasinet och plocka ur motorn och öppna själva innanmätet där för att komma åt fjädern. Svårt att beskriva i text och har bara gjort på A&K PKM magasin men har sett att nästan alla boxmagasin ser lika ut på insidan.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Westsidee
Inlägg: 16
Blev medlem: lör jul 09, 2016 10:41 am

Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix

Inlägg av Westsidee »

Vad skönt... Jag tror att jag har en gammal m4 hicap som får vara donator. Tack!

Vad kör folk för box magg nu för tiden? Till en AK m249.

Skriv svar