G&P EO Type 551 Replica sikte video

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
klas kalas
Inlägg: 30
Blev medlem: ons maj 16, 2012 1:36 pm

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av klas kalas »

fick precis hem ett g&p 552 som också glappade på railen, dock tycks det lösa sig om man slänger på en till bricka på skruven man fäster siktet med. det verkar som att dom har lyckats med konststycket att skicka med för långa skruvar som helt enkelt bottnar i fästet innan det kan klämma åt kring railen eller hur man nu ska säga.

mitt kom för övrigt i kartong med frigolitform, putsduk osv. dock ett 552 från sverige ska jag väl påpeka.

Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Allan_g »

Tänk på att om de har samma tryck som orginalet kommer de alldrig visa det på bild av den enkla anledningen att de inte vill skylta sina olagliga kopior.

Element skall man undvika mini reddot och eotech versioner, de är av generation 1 och suger hästballe för att utrycka sig på ett snällt sätt.

Element har dock ett par produkter som är bra, bland annat efter ha tittat mycket snabbt på deras Trijicon RX RP serie.

Många ACM har gått om nästan alla AS "märkes" eotech vilket måste vara ganska pinsamt för dem.

Det finns en ACM med riktig NV mode som inte är dyrare än andra märkes eotech som slår dem på ett sådant sätt att det är direkt pinsamt för dem, ghost, skottfast, NV samt håller punkten på plats inte långt ifrån den riktiga.

Att köpa AS RP eller eotech utan att ha klämt och tittat på RP siktet är en uppsjö av lotto tyvärr.

Själv bryr jag min mera om att den fungerar på ett bra sätt än att tänkta på om de graverat rätt bokstäver.

23 mars 2013, 13:05:

När det gäller QD och det spelar ingen roll vilket typ av AS sikte vi pratar om. De är alla dömda att sitta dåligt och inte hålla fast pga. att alla sikten har en tolerans med ett par hårstrån hit och dit i mått.

Plussa på att även de dyraste rails håller lägre tolerans än tex. ett riktigt rail system. Helt plöttsligt är nu alla dessa hårstrån ett glapp som tvingar dig fylla gapet.

I min erfarenhet med AS sikten är QD vilda västern och inte värd att sattsa på eftersom du inte kan reglera hur hårt den skall sitta. Jag kör enbart på stora grova och fästs på skruv. De håller mycket högre lägsta nivå än QD.
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.

Skriv svar