G&P EO Type 551 Replica sikte video

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Whopper »

Ursäkta den riktigt dåliga film kvaliten, filmad med en iphone 4 och vi slängde ihop den här på jobbet lite snabbt efter att ha testat det under en dag.
http://www.youtube.com/watch?v=HqLD0VTS4JM

Är ingen höjdare på Engelska så kan skriva lite här med. G&P ska tydligen ha ganska bra kvalitet, men det känns inte som om det här siktet är det. Tycker inte det uppnår dom 75usd + frakt och tull/moms. Frakten var som nämt sämst. Redwolf gjorde inte något bra intryk på mig iaf.

Produkten
http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/a ... _Sight.htm

Att man inte heller får ett som ser ut som på bilden är inte heller något plus. Mitt sikte sa "For law enforcement / Tactical use" vilket kunde varit en stor sak. Jag tittade faktiskt på den biten när jag köpte för jag ville ha en rätt stavad men aja, känns inte som om det spelar någon roll. Polaren fick rätt text men hans klistermärke ramla av direkt, antar att det är därför det inte är med på redwolfs bild. Så nu blandar vi iaf inte ihop dom.

En annan dålig grej är att siktet inte sitter bra på railen, hur jag än försökt att få det att sitta bra så lyckas jag inte, det wobblar om man tar i det, men sitter väll hyffsat, hade gillat om det satt bra. Annars kan man få det att sitta stadigt men då sitter det snett. Så jag valde wobble. Ringen med punkten i är inte super skarp men helt ok för airsoft.

Siktet fyller hela området som man tittar i, dvs det försvinner inte som det gör på vissa replikor. Det verkar kunna ta lite stryk men får återkomma senare om kvaliten.

Vi är ändå nöjda med våra, även fast jag igen vill nämna att 75usd för ett repigt sikte som studsat runt i en låda runt halva jordklotet är för mycket, speciellt när det inte ser ut som det ska. Jag hade gärna betalat några kronor extra för lite frigolit pellets för att undvika den biten. Ok om det varit ett 100kr sikte, men även i 300kr klassen förväntar jag mig att det är packat för att överleva resan. Och det var inte detta. Siktet känns inte som om det når upp till dom drygt 800kr jag betalt för det i slutändan.

Tillbehör var i snålaste laget, en lapp med instruktioner och batterier. Vet inte om redwolf har någon påverkan här, för andra reviews visar att siktet(Dock G&P 552) kom med putsduk och utskuret skum som skyddar siktet i lådan under transport.

Den är Paralax så siktet följer ögonen, och det gör den riktigt bra. Inga problem att ställa in. Enkelt att kontrollera och väger ganska så lite.

Det är väll vad jag tycker om det än så länge. Att hitta en bra Eotech kopia har visat sig svårt. Om det inte vore för det dåliga fästet så hade denna varit betydligt bättre.

Nöjdhets grad av mig 6/10.

Pros:
Lätt att ställa in, höjd och vind.
Gjord i metall och plast.
Grön och röd färg på siktet
Snygg
Liten vilket ger mer plats till en magnifier
Siktet rör sig i hela siktes fältet
Stort område att sikta med
Stänger av sig om man inte använder det under 2 timmar

Negativt
Dyr för vad man får
Dålig packning
Siktet är inte helt 100% i skärpa, det är ok utomhus men inte inomhus.
wobblar
Varierande text
Dåligt klistermäre
Snålt med tillbehör(batterier och en lapp med instruktioner)

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Nitisk »

Jag har hört att Hurricane ska göra hyfsade Eotech-sikten. Om du tröttnar på G&P's så kanske det tåls att kolla upp.

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Whopper »

Tack för tipset :) ska kolla upp det.

Orpon
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 28, 2012 1:53 pm

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Orpon »

Är det någon som vet hur bra elements Eotech-sikten är?

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Nitisk »

Det som brukar vara ganska generellt på eotech replikor är att de inte lyser speciellt starkt, så om det är sol ute kan det vara svårt att se siktet. Detta pga av att de använder en diod istället för laser.
Hur element är i övrigt vet jag tyvärr inte.

Weasel
Inlägg: 157
Blev medlem: ons maj 09, 2012 8:12 pm

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Weasel »

Hade ett Element Eotech 557 för något år sedan innan jag skaffade ett riktigt 552. Var dessvärre inte mycket att hänga i granen. Lös dåligt, ghost dot problem och åt genom batterier som om de vore ostbågar.

De kan ha blivit bättre, men jag tvekar på det i ärlighetens namn. Precis som Nitisk nämnde så har jag hört bra om Hurricane däremot.
DW-13 Polska Fiat kavalleriet

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Whopper »

Polarn köpte ett element. Helt ok för replika. Dock så går inte siktet hela vägen ner vilket är trist. Annars tycker jag hans är bättre replika och det har ett snyggare sikte också.

Elements lensskydd är inget att hänga granen dock. Helt värdelöst, blir som om man kollar genom en cola flaska från halsen och genom bottnen. Har spelat 2ggr med det och slutar med att jag siktar på känn istället för att försöka se genom siktet.
Ska göra ett eget istället när jag får tid.

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Schultz »

Tycker inte riktigt att recensionen föll mig i smaken, men å andra sidan är det väldigt få airsoftrecensioner som håller hög nivå.

+ Relativt bra ljus, ljud och bild
+ Innehöll den mesta informationen man kan tänkas behöva

- Alldeles för lång. Jag tror att ni kunnat få med samma information på nästan halva tiden om ni valt ett språk som ni behärskar bättre
- På engelska. Nog för att det ökar tillgängligheten, men det märks att det inte är ett språk som behärskas ordentligt och gör att allt tar längre tid
- Inkonsekvent information. Ena stunden är det vobbligt och för dyrt, andra ett toppensikte för airsoft.
- Konstiga måttangivelser. Längd i centimeter hade nog vart mer relevant, och varför nämna vikten som "a little"?
- Varför inleda en recension med att säga att recensionen kommer vara dålig?
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Whopper »

Haha, japp, den är knappast proffisionell och ärligt talat så faller den inte riktigt mig i smaken heller, 3/10 av mig. Det är lysrör i taket och jätte bra ljus, vet inte varför men verkar som alla kameror jag provat har problem med det, inklusive min nikon, tyvärr kan den endast ta stillbilder. Är inte haj på ljus och sånt. Vi ska göra en bättre utomhus recension nu när vi provat siktena en hel del i sommar där det lär gå att filma bättre.
Det finns inte mycket info om G&Ps 551 sikte så vi tyckte att det behövdes även om det var kass kvalitet på bild och ljud. Har inte pratat engelska på flera år så lär krävas lite för att träna upp språket igen, själv stör jag mig inte på när folk med halvkass engelska berättar vad dom tycker, däremot tycker jag att reviews på andra språk är rätt irriterande och det var därför jag försökte med engelska. Känns som om hälften av alla reviews jag klickar på börjar med engelskt namn och text, ett långt intro sen nån som snackar på nåt annat språk.

Recensionen var filmad med iphone 4 vilket jag trodde skulle ge bättre bild än den gjorde, men det blev skit.

Tittade nyligen på att köpa en begagnad kamera här på forumet för att kunna göra bättre filmningar men pga några tråkiga händelser som tex att datorn paja både grafik kort och monitor så har jag inte haft råd att köpa den.

Vi inledde den med att den är kass för den är det, även den första muntiliga review jag gjort :) Bra förvarning för kräsna. Men förhoppningsvis hjälper den någon som tittar på att köpa siktet. Hade gärna vetat detta innan jag köpte mitt, då hade jag nog tagit ett element istället även fast siktet inte går hela vägen ner i det.

Ja det är väll en smaksak, en del köper ju riktiga eotech till airsoft, själv tycker jag inte det behövs. Utan att detta är ett helt ok sikte till airsoft, fast det har nackdelar som jag försökte vara noga att nämna. Var nog det som jag försökte få framm :) Har dock ändrat uppfattning nu när jag spelat med det ett tag och jag ska nog ta och radera videon då jag skulle vilja spela in den i bra ljus utomhus, bättre plannerad och försöka få fram själva siktet och även nämna en del andra dåliga grejer med det. som jag hittat sen vi spelade in första.

Hade inte lensskyddet när vi spelade in videon men elements lensskydd är ren skit. Det skyddar säkert lensen men det försämrar sikten så mycket att det knappt går att använda siktet. Inte värt 79kr som dom verkar kosta i regel. Blir som att kolla genom bottnen på en glasflaska eller gammalt glas från 1600talet. Det skulle jag vilja ha med också :) Skall även jämföra G&P med Elements sikte nästa gång.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: G&P EO Type 551 Replica sikte video

Inlägg av Nitisk »

Lite off topic, men om du vill filma i lysrörsljus och inte vill ha med en massa artefakter som "flickering" så kan du koppla in en nätdelsdriven kamera i samma uttag som lysrören. Att ljuset blinkar beror på att lysrör tänds och släcks väldigt snabbt och om kameran och lysrören inte är i fas kan vissa kamerabilder tas när lysrören är "i släkt läge".

Skriv svar