Condor Defender plate carrier

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Condor Defender plate carrier

Inlägg av Pwnda »

Köpte västen på Garderoben och traskade hem för att se hur man skulle kitta denna.
Jag mindre.jpg
När jag tog den övre bilden så hade jag inte fått dit mina magfickor utan endast en viper adminpouch på västen.

Jag ville ha en väst som inte slutar 10 cm innan naveln utan en lite längre variant. Smaksak jag vet :D

Det jag gillar med västen är att man har lite extra straps och öglor för radiosladdar, slings etc över axelbanden.
väst.jpg
Denna väst passar bra för större personer som vill ha en platecarrier. Axelbanden är i minsta läget på bilden och det går att breda ut västen i midjan.

Mer bilder och info kommer när jag bestämt mig för layouten på fickorna, Håll till godo!

Betyg: 9 av 10
Senast redigerad av 1 Pwnda, redigerad totalt 0 gånger.

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Pwnda »

Då har man funderat lite och kommit fram till följande set up:
väst mindre.jpg

Känner mig ganska nöjd med detta. Det enda som stör mig är att min sling öppnade sig själv och Mp5:an damp ner i backen med pipan först :x
IMG_3763.JPG

Men den verkar ha klarat sig min kära kinaklon..

Spec på västen:
Condor Defender plate carrier
Condor triple double stack m4 mag pouch
Condor mp5 leg mag pouch
Kinasling(ska skaffa en annan)
Condor HHR pouch
Viper admin pouch
Radion Cobra Microtalk(hade varit coolt att ha haft min tilltänkta ptt knapp och bowman headset men det kommer!)

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Pwnda »

En liten uppdatering, har tyckt att västen inte håller formen utan "sackar ihop" på vissa ställen, vilket det gör när man inte har några plattor i västen.

En fattigmanslösning är att ta kartong, t.ex en skokartong som i mitt fall, jag vecklade ut den och sedan vek ihop den så jag fick en rektangulär del som precis får plats i västen där plattorna ska sitta. Kartongen placerades mot yttersidan där mollen fram och bak på västen sitter, dvs säga under mockkevlarn. På så sätt fick västen en annan slags hållning mer rakt och snyggare.

Om ni har samma problem, råder jag er att testa detta! Det funkar som nödlösning :D

Frost
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:44 pm

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Frost »

Vill du ha nåt som är stabilare än skokartonger kan du köra med skärbrädor från typ Ikea och skicka in dom i platt-facken. Kostar inte mycket för ett par såna. Värma dom lite så domformar sig lite.

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av mehailz »

Funkar även med acryl. Lite dyrare än ikeas alternativ dock ;]

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Pwnda »

@mehailz och Frost: Tack för tipsen! Fick även ett annat tips om att använda sittunderlägg från Ikea eller liknande som man skär ut i form av västen så håller västen bra form även på sidorna :D

Swoora
Inlägg: 24
Blev medlem: mån maj 27, 2013 10:14 am

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Swoora »

Pwnda skrev:Mer bilder och info kommer när jag bestämt mig för layouten på fickorna, Håll till godo!

Betyg: 9 av 10
Jag bumpar den här tråden lite :)
Nu efter ett bra tag sedan du gjorde inlägget, hur har västen funkat?
Vad blir dagens betyg?

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Condor Defender plate carrier

Inlägg av Pwnda »

@Swoora: Jodå den har funkat stabilt. Nu har jag däremot skaffat en modell som är mindre och lättare för sommaren och inomhus. Defendern sålde jag av en slump.. Såg att det fanns ett byte med en Gopro mot en OD ciras, men det slutade med att killen köpte västen istället av mig :D

Skriv svar