A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Precis! Är själv sugen på en 416, skall se om jag kan få tag på en prototyp ifrån A&K som jag kan visa upp! :)

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Glada nyheter gott folk! Det verkar som att 416 kommer att bli verklighet och att dem kommer att kunna köpas hos Taiwangun! Jag hjälper dem just nu att designa om hopup systemet lite innan release sen så jäklar, en 416 TW som man kommer ha råd med som rullar på bra som fan :o Jag kommer då köpa en i.a.f! :)

Arginj
Inlägg: 26
Blev medlem: ons apr 09, 2014 6:49 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av Arginj »

Underbart! När kan denna bli verklighet?
Flecktarn, H&K, sauerkraut und bier über alles.

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Vågar inte säga för att lura någon ;) men skulle gissa på mot slutet av året :)
Skall även ta en titt på en av deras prototyper av TW med Blowback! Kommer liksom denna TW att recensera och öppna upp den bössan för att se om den är hiss eller diss :D
Senast redigerad av 1 MFRCNS, redigerad totalt 0 gånger.

Arginj
Inlägg: 26
Blev medlem: ons apr 09, 2014 6:49 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av Arginj »

Fan då, hade hoppats på någon månad :D
Flecktarn, H&K, sauerkraut und bier über alles.

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Dock helt klart värt att vänta på! :D Vill också ha nuuuuu :)

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Arginj skrev:Fan då, hade hoppats på någon månad :D
Du vänta, tokjävlabra nyheter, 416 kommer att skeppas med nästa leverans till Taiwangun!!! :O så ja! Någon månad, men dem kommer i begränsat antal! Kommer slå till direkt!

Arginj
Inlägg: 26
Blev medlem: ons apr 09, 2014 6:49 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av Arginj »

Wtf!!! Hur ser man till att bli uppdaterad när den kommer in?

En dum fråga kanske, men... Köpte precis en TM 416D som jag tokälskar. Vad är för- och nackdelar med A&Ks TW 416 kontra den från TM? :)
Flecktarn, H&K, sauerkraut und bier über alles.

PaztA
Inlägg: 1
Blev medlem: mån okt 29, 2012 2:27 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av PaztA »

Inget datum på när den "vanliga" kommer ut. Dvs den recenserade med keymod railen osv? :D

MFRCNS
Inlägg: 25
Blev medlem: ons jun 12, 2013 1:26 pm

Re: A&K STW GEN 3.5 (PTW)

Inlägg av MFRCNS »

Arginj skrev:En dum fråga kanske, men... Köpte precis en TM 416D som jag tokälskar. Vad är för- och nackdelar med A&Ks TW 416 kontra den från TM? :)
TMs är dock fantastiska också!
Fördelar:
- Cylindrar så man kan byta utgångshastigheten snabbt.
- Inget behöver uppgraderas, går att köra med 150 cylinder direkt ur lådan om man vill, den har refan prec pipa på 6.03 osv, mycket bra hopup.
- Kommer förmodligen vara billigare än TMs också.
- Det är 1:1 replikor vilket gör att storlek samt vikt på allt är som en real steel, man kommer inte närmre.

Nackdelar:
- Du måste införskaffa TW magasin om du inte redan äger det, dem kostar 200kr/st eller mer.
- Reservdelar kan vara lite krångligare stt få tag på, dock tror jag att ÅF som kommer sälja dessa även ta in lite delar.

Sen finns det säker flera för/nackdelar, är det en next gen du har så har ju din blow back vilket STWn inte har, är det inte en next gen så har du den inte sista skott spärr som STWn har osv.

416 Kommer in hos Taiwangun om c.a 3 månader, och dem kommer enbart att ta in 5-10st för att se hur dem säljer, men med tanke på allt dem fixat så den är en sjukt stabil bössa internt/externt så VET jag att dem kommer sälja snabbt :)

Skriv svar