APS CAM870

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: APS CAM870

Inlägg av Dj_komodo »

Tack för en sån fin och utförlig recension, grymt jobbat!
Har en på väg till mig från hobbyking och tittade även jag på en speedfeed (utan pistolgrepp). Vart fick du tag på den du hade?
Så här ungefär tänkte jag att min skulle se ut (med speedfeed):
Bild
Har även en förarm med lampa som inte passade min g&p 870 men skulle passa en maruzen. Så jag hoppas att den passar APS....
Vad jag har hört så är pinsen på RS lite tjockare än APS ifall man vill fästa en side saddle eller en annan siktesbas än den APS säljer,
dock så säljer APS pinsen för en billig peng så det kanske värt att prova.
Asiaten i klippet du länkade till har släppt ett flertal filmer med olika tips och tricks om just CAM870. tex att det finns en adapter att köpa så att man kan fästa 88g co2 tuber http://www.amazon.com/T68-Paintball-Gun ... o2+adapter.
Att man även kan göra egna runda pappskivor med en sk "paperpunch" som man kan köpa billigt, bakladdningen kan man återanvända ifall man hittar dem och inget gått av.
Han hade även lite problem med att en av de två co2 patronerna inte punkterades riktigt när han laddade dem. Men detta fixades enkelt med att lägga något mellan patronerna, som tex en tejpbit...
Senast redigerad av 1 Dj_komodo, redigerad totalt 0 gånger.

pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av pompe88 »

Ang co2 patronerna så passar ju vanliga co2 tankar för paintball varför inte skaffa en dylik istället för att hålla på med sodastream och säkerligen snordyra adaptrar om det ens existerar *? iofs så finns ju sodastream överallt men airliquide återförsäljare eller painball bana/återförsäljare kan ju oxå fylla på paintball tankar. Eller så hyr man sig en 5 kilos (eller större) co2 tank o en fillstation o fyller själv, för en billigare variant kan man även använda co2 brandsläckare att fylla från


PS. undrar om HPA skulle funka i dessa patroner ?

*Finns sodstream adapter till öl system vilka har samma fäste som en vanlig co2 tank men de är dyra och jag vet att den skulle passa till en sk fillstation http://shop.humle.se/utrustning/fattapp ... syrepatron
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Myt4z
Inlägg: 359
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:56 am

Re: APS CAM870

Inlägg av Myt4z »

Någon som fått alternativ "wadding" att fungera? Jag prövade med lite aluminium folie idag. Men märkte att räckvidden var väldigt mkt kortare än med original waddingen.
Har inte prövat med tejp som asiaten i diverse youtube klipp prövar.

Ska provspela den imorgon. Provsköt idag, inte så mkt, men det kändes sjysst. Tyckte räckvidden var OK på 15 meter. Som Moddan säger, om man tränar upp sig en del och lär känna bössan så tror jag nog 20 meter inte är något problem att träffa på. Jag körde .20 bbs, 12 st vid mina tester.

Ska se om jag inom kort kan visa lite videos på det då jag filmade målen på 5, 12 och 15 meter. Har ett sjysst klipp på 12 meter där jag tror 11 av 12 bbs träffar målet med en spridning på ca 4x4 dm pappyta. Det resulterade i en liten resning i byxan....

Angående att det tar tid att ladda om patronerna, så är min ide att ha ett gäng kompletta patroner och sedan väldigt många fler tomma skal. Innan spel så förladdar man de tomma patronerna med kulor och wadding. På så vis så behöver man "bara" skruva ur co2 tanken och fylla den och sätta in den i nästa förladdade skal.
Har inga tomma skal ännu, men ser inget hinder för detta, och det skulle spara väldigt mkt tid.

Tankar kring det?

Har någon prövat att koppla in annat än co2 patroner i laddaren?
Min laddare behövdes skruvas åt på 3 ställen. Inte så imponerad av kvalitetskontrollen. Har även märkt att "låset" till gasvalvet som laddningsverktyget trycker mot vid laddning, ibland kan följa med efter att man laddad i co2 och ska ta loss patronen. Vilket resulterar i att all gas åker ut. Jag löste det med att dra på silikonolja på berörda områden. Vet ej om det uppstår mer när den kyls. Inte prövat så mycket ännu, och det har inte hänt så ofta heller. Men något att tänka på iaf.

10 augusti 2014, 00:14:

Då har jag provspelat den under ett par spel idag.

Tycker absolut att bössan är spelbar under de få skott jag avlossade. Tror jag under spel sköt ca 30 patroner. Valde mina tillfällen då jag inte har så många patroner.
Väldigt effektiv och tror jag hade några hits på upp emot 20 meter utan speciellt mycket lobbande. Provsköt den på lite längre avstånd och tror nog en 25m kanske tom 30m kan uppnås när man har blivit bättre på att sikta med den samt provat med lite olika vikter på kulorna samt antalet i varje patron.

Spelade med .20 bbs och hade 10-12 per patron. Spelade på Nyköpings CQB bana som är ganska tight på större delen av banan.

Hade ngn jam som jag inte riktigt vet varför den uppstod. Eventuellt att bössan hölls i en position som gör att nästa patron kommer upp fel och då inte kommer in rätt. Får pröva mig fram angående detta.
Hade även någon enstaka gång där patronen inte ville skjuta. Hände 2 ggr. Tror det hade med trycket ( för lågt) i patronen att göra en av ggrna. Den andra vet jag inte.
Har även problem med det väldigt usla påfyllnadsverktyget. Läst att det kan vara problem med att punktera båda co2 patronerna. Det har hänt mig med och det är mera för att det är svårt att skruva igen bakstycket på mitt påfyllnadsverktyg. Irriterande också när ena patronen punkteras, då man slösar patroner rejält. Prövade ladda några (8-10 hylsor) med bara ena patronen och det gick väl "okish". Man märker dock en stor skillnad när det är fyllt tryck i hylsorna.

Blir def att se över alternativ till co2 patroner för att ladda. Hjälp mig gärna med detta då jag är kass gällande paintballtuber etc.

Låter som mycket negativt, men jag ville mer belysa de problem jag stötte på så vi kan hjälpas åt att ordna så att bössorna blir bättre och bättre att använda. Jag hade väldigt kul med den idag, och kommer verkligen ha kvar denna och satsa på att byta ut lite delar så den passar mig bättre.
Förhoppningsvis får jag igenom ett lir med den på Tampongfabriken nästa helg och kan se lite mer hur den funkar.

Ska försöka ta mig till skjutbana i veckan och se om jag kan pröva lite alternativa wads. Tips på alternativ mottages.

SkauneJohan
Inlägg: 22
Blev medlem: mån aug 18, 2014 5:06 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av SkauneJohan »

det billigaste jag sett änsålänge var 430us dollar och med frakt, tull osv blir det ju en hel del

hur billiga har ni lyckats hitta dessa?

Myt4z
Inlägg: 359
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:56 am

Re: APS CAM870

Inlägg av Myt4z »

Exakt!
Vad använder du ens för bit när du skruvar?

Myt4z
Inlägg: 359
Blev medlem: fre maj 18, 2012 6:56 am

Re: APS CAM870

Inlägg av Myt4z »

Dj_komodo skrev:har en låda full med insexnycklar så jag hittade en till sist som funkade, men det krävdes en del tålamod att skruva ur dem då man bara kunde skruva 90 grader innan man fick dra ur och skruva igen.
Behöver man skruva ur dessa för att få ut bolten? För jag får inte ur bolten trots att jag tagit bort metallbrickan inne i "huset".

Fick hem en RS shellifter idag, måste dremla den för att få den att sitta bra. Får se hur det blir!

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av NonEx »

Phuh... Det tog en stund.

Fick fippla men shell latcharna som fan innan jag fick ordning på att få tillbaks dom.
Sen när jag väl lyckades få i trigger assemblyn så insåg jag att jag glömt sätta tillbaks bolt stoppern, doh!

Remington 870 police polymer stock gick inte att installera rakt av. Fick göra mods to ytan som ligger mot recievern som moddan sa, plus att skruven och brickan som var i originalstocken inte fungerade med polymer stocken. Det ska vara längre skruv och större bricka egentligen. Så brickan bara åkte längre ner i hålet i stocken och spännde aldrig. Provade lite olika men jag kör provisoriskt nu med 10+ brickor som håller den på plats så länge, dom fastnade tydligen nånstans längre ner :p

Ska beställa riktig skruv o bricka.

Så här såg min ut 30 minuter efter jag tagit ur den ur lådan;

Bild

Men hur som helst, så här blev min, än så länge;

Bild
Full size: http://lh5.googleusercontent.com/-TzAFT ... ack_fs.jpg

:D

Nu ska jag handla grejer till o bygga om den till en shorty också, så man kan ha den i båda konfigurationerna!

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av NonEx »

Ah OK. Får se om jag kan få hem en RS stock skruv o bricka, hoppas det passar OK.

Förresten, skruvarna till magasin tuben är vanliga 2mm inseksskruvar.

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av Welle »

Det funkar inte!
Lite finare, lite bättre

Dalle
Inlägg: 35
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:44 pm

Re: APS CAM870

Inlägg av Dalle »

Angående laddningsverktyget, finns det adaptrar för t.ex Sodastream 425g-patroner? Skulle ju både vara enklare och betydligt billigare om man kunde använda dessa...
Formerly known as TheDuke

Skriv svar