Recover CC3 1911 Grepp med rail.

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
MarLin
Inlägg: 89
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:23 pm

Recover CC3 1911 Grepp med rail.

Inlägg av MarLin »

Äntligen kom mitt Recover CC3 grepp och jag är så jäkla nöjd att jag kände behovet att göra en enkel recension om det.

Fick idag hem detta underbara 1911 grepp från israel, Hittade det först på en amerikansk sajt http://www.recovertactical.com/ men de skickade inte utanför USA. Däremot mailade dom till mig och sa att man kunde beställa det från http://www.zahal.org/ vilket jag gjorde.

Frakten skulle ta mellan 7 - 10 dagar, Det tog 5 dagar totalt till mig i Luleå. Svinsnabbt med andra ord. Så +++ på det.

Nu till själva greppet då, Det är tillverkat i polymer som de flesta frames på andra pistoler tex Glock, S&W MP9 osv.
Det känns väldigt stabilt och väger enligt tillverkaren 80 gram, alltså inte mer än ett par orginalgrepp till en 1911:a.

Vänster.
Bild

Höger.
Bild

Greppet är avsett för dom som vill ha möjligheten att montera på lampor och laser enheter på sin 1911 utan att behöva montera något permanent eller göra några ingrepp på sin pistol. Det är väldigt enkelt att montera, Man skruvar helt enkelt bort orginalgreppen och ersätter med CC3 kittet. Och det tar ca 3-5 min beroende på hur snabb man är. Inget moddande behövdes. Och efter att ha provat en del olika 1911 kina rail lösningar så var jag väldigt nöjd med detta då det faktiskt fungerar som det är tänkt.

Och det passade klockrent på min RA Tech 1911, Ja faktiskt bättre än vad andra RS 1911 grepp gjort. Man får ett väldigt modernt utseende på sin 1911:a vilket jag gillar och jag får ett mycket skönt grepp om pistolen, Enligt tillverkaren så är greppet samma storlek som ett par orginalgrepp så man behöver inte oroa sig för att pistolen skall kännas klumpigare. Jag har rätt stora händer och tyckte att greppet var perfekt.

Och hela enheten känns som en del av pistolen, inget som sitter löst eller glappar. Och min X300 surefirekopia passar perfekt på railen.
Nu skall jag bara få tag i en svart istället för den i DE jag har.

Kan också nämna att greppet finns i tre färger, Svart, DE och OD.

Så till er som skulle vilja modernisera er 1911 för en liten slant kan jag rekommendera detta greppkit. Det kostade 50$ + 9$ i frakt.
Så endast 378.28 SEK då ingen moms eller tull kom till av någon anledning.

Enda nackdelen jag hittils kommit på är valet av passande hölster. I och med railen och den för 1911 annorlunda triggerguarden så passar pistolen inte i vanliga 1911 hölster. Man får helt enkelt prova sig fram till något som passar eller hålla ett öga på amerikanska 1911 forum tills någon hittar en lösning på det problemet.

Fördelar:
Enkel installation, Inga ingrepp på pistolen behöver göras.
Bra kvalité.
Möjlighet att montera lampor och laser.
Billig.

Nackdelar.
Hölsterpassform.

Så mitt betyg för denna produkt blir 4.5 av 5 möjliga.

Edit:
Hittade denna info på recovers hemsida.

Question:
Will my gun fit in a standard holster with the CC3 grip and rail attached?

Answer:
We have met with Fobus and tested the Fobus 1911 w/ rail EMC holster and found that it worked perfectly with a Recover and a gun light attached to your 1911. Recover CC3 on a 1911 with a Fobus EMC holster, and a Streamlight TLR 4, perfect fit.

There are other holsters available as well, and we curently in negotiations with a number of kydex manufactureres who want to offer holsters as well.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...