Z-sight SPT 1 rödpunkt Striker Airsoft

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Z-sight SPT 1 rödpunkt Striker Airsoft

Inlägg av pompe88 »

Kort översikt och första intryck samt omdöme om säljaren snarare än komplett recension.

Fick mitt nya rödpunktsikte från striker idag och måste säga att jag är överlag nöjd med det, litet o smidigt stör inte synfältet alls utan man får bara en röd el grön prick som svävar i synfältet (alla siktar med bägge ögona öppna utgår jag ifrån)

Bild

Siktet i sig är en kina kopia av ett aimpoint micro h1 och kommer med snabbfäste. Detta fäste var i mina ögon defekt men egentligen är det ungefär vad man kan vänta sig från en kina klon. När jag skulle fästa det på min bössa så glappade det flera millimeter i både höjd och sidled, iofs något som var lätt att lösa genom att använda en bit av förpackningen som shims. Ett original fäste kostar betydligt mycket mer men då är det oxå skottfast, dvs att du kan ta av och på det utan att behöva ställa om siktet. Sådan precision är inget jag begär av en kina klon men jag tycker att det i alla fall skall sitta stilla på bössan.

Bild

Ställskruvarna är skyddade av små hattar som även fungerar som verktyg för att ställa siktet så tappa inte bort dessa. inga markeringar som visar vilket håll man skall vrida men ordentliga klick när man ställer dem. Ingen aning om hur mycket den flyttar sig för varje klick på 100 meter men det skall ju användas till airsoft så det lär knappast bli några ett klick i taget inställningar eftersom en as bössa inte har den tekniska precisionen.

Bild

Det har två färger på punkten röd o grön bägge ställbara i 5 lägen intensitet/storlek med en stor o fin ratt på sidan av siktet under vilken batteriet ett cr1632 sitter. Lätt att justera även med handskar på.

Bild

Några ord om säljaren Striker Airsoft, som ny i gemet så håller jag på och provar lite olika säljare och Striker kommer jag framöver handla allt mitt förbrukningsmateriel ifrån ! De flesta säljare är bra men när de verkligen utmärker sig eller förlorar en kund det är när något strular, Jag hade ursprungligen beställt ett liknande sikte men då detta var slut i lager så hörde striker av sig och fråga om det var ok att de skickade det här istället (dyrare än det ursprungliga). Mycket god service sådant uppskattas så de kommer få fler ordrar från mig. Lite snabbare med att få iväg grejerna vore dock bra då det ofta är enda anledningen till att jag beställer inom landet.

Bild
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Schultz
Inlägg: 353
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:17 pm

Re: Z-sight SPT 1 rödpunkt Striker Airsoft

Inlägg av Schultz »

Tips: på det flesta T1/H1 kopior så kan du ställa hur hårt det sitter mot railen med muttern som sitter precis vid fästet. Kan vara värt att prova, har löst alla liknande problem för mig.
ODA 727
PTW User


Mina affärsredovisningar

pompe88
Inlägg: 90
Blev medlem: ons feb 19, 2014 2:42 pm

Re: Z-sight SPT 1 rödpunkt Striker Airsoft

Inlägg av pompe88 »

Jo det stämmer dock var min dragen i botten och ändå glapp, men som sagt en sax lite svart papper o 5 min så var problemet löst. Istället för papper som ju funkar dåligt vid väta så går det även att klippa upp en ölburk
Civilization is a conspiracy to force me to wear pants ! viva la buttnekkid resistance

Skriv svar