Black Talon SPECTRE FET!

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av Omegamortis »

God afton!

Jag tänkte ge mitt första intryck av Black Talons nya skapelse: "Spectre" för V2 box.

Jag tänker inte orda så mycket om förpackningen, då den inte är så relevant, så bilden får säga sitt.

Lådans innehåll:

Spectre krets
Tamiya-Deans adapter
Instruktionsbok där de olika funktionerna beskrivs, samt hur man installerar och programmerar den.
En längre skruv som skall ersätta skruven som sitter i upp till höger om avtryckaren. VARNING! Skruven är värdelös, jag gjorde sallad av huvudet direkt. Jag ersatte skruven med en stoppskruv av storleken M3 (den klämmer då inte ihop skalet ordentligt men det skiter jag i sålänge!)
Låda.jpg
Själva installationen gick snabbt och smärtfritt. Det tog kanske tio minuter (Då att riva ut boxinnehållet, skruva dit SPECTREn samt sätta ihop skalet igen)

För att sätta dit kretsen, så måste man självklart ta bort det gamla SA:t (Duh) samt säkerhets...safetylever och Cutoff lever. Jag valde att även ta bort ARL och använda mig
av bromsfunktionen i kretsen.

Eftersom man har tagit bort safetylevern så kan selectorplattan röra sig längre fram än innan, det är här den förlängda skruven kommer in. Den förlängda skruven skall sticka ut 1-1,5
mm på baksidan, den stoppar då plattan från att röra sig längre.

SPECTRE kretsen har en sensor som känner av när vapnet är på SAFE, så därför behövs inte safetylevern, samt att kretsen är såpass stor att den behöver den platsen som safetylevern
tar.

När allt är ihopsatt så återstår det bara att programmera och testa skapelsen.

Tillägg: När vapnet är på SAFE, så går fortfarande avtryckaren att trycka in.
Krets.jpg
Programmering:

I manualen som följde med så står det hur man skall göra, så jag tänker inte beskriva det här (om inte någon hemskt gärna vill)

Jag programmerade in följande:

LiPo monitoring
Active break (medium)
Safe-Semi-bursthybrid. (Bursthybrid= 3 skott per avtryck, håller man sedan inne avtryckaren så blir det AUTO)

Euforin:

När allt var programmerat så var det dags att testa responsen. JÄVLAR i min lilla låda! Vilken skillnad det blev!
Man behöver knappt röra vid avtryckaren förrens det smäller till! Väldigt kort drag i avtryckaren med andra ord.

Cycle completion! Underbart! Kan släppa avtryckaren när jag vill, kretsen ser till att den alltid gör ett helt varv. (funktionen finns även på andra kretsar)

Jag vet inte riktigt mer vad jag skall säga, men har ni frågor så är det bara att skriva, så uppdaterar jag allt eftersom.


Plus

Rappheten i avtryckaren
Kommer med DEANS kontakt på från start
Enkel att installera
Lätt att programmera
Alla funktioner!

Minus

Stoppskruven! Må ni andra ha bättre tur!
Väldigt stela motorkablar(smaksak)

Neutralt

Kablarna till batteriet är väldigt långa, så de kan behövas kortas ner. Det blir trångt i kolven vill jag lova. Återigen en smaksak.

Länk till produkten: Spectre

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av Metalman_666i »

Detta låter ju toppen. Kanske bör införskaffa en själv. Det lät ju onekligen intressant när du pratade om den i söndags. Kul att få läsa din recension nu när du testat den.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av Omegamortis »

Tjena! Ja, än sålänge så är den värd varenda öre! Responsen är ju ohyggligt mycket bättre än innan! Samt massa roliga funktioner!

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av FabianP »

Fick min igår och kommer be striker om hjälp med att installera imorgon väldigt spännande. väl skrivet ovan!
Lunar
LosPrimosLocos

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av mehailz »

Hoppas den håller bättre än de senaste ASCU jag fått hem, när ni spelat med dem i några månader, återkom gärna med hur allt har funkat;]

Omegamortis
Inlägg: 349
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Black Talon SPECTRE FET!

Inlägg av Omegamortis »

Yes, det får vi verkligen hoppas! Jag återkommer med hållbarhet efter ett tag.

Skriv svar