WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Pwnda »

Funderade länge mellan KJ Works och WE, men när min WE M1911 inte var klar på striker så blev det till o skaffa denna inför spelet på skeppartorp igår:)

Mitt första intryck av pistolen var att den ligger rätt skönt i handen, jag har stora händer men den sitter som gjutet!

Hade vissa tankar om den gråa manteln på vapnet men har inte stört mig på det lika mkt som jag trodde att jag skulle göra;) snygg pistol men med Abs plast i handtaget:(
Men det det kompenseras av att du har en marking med "Seal team six" på handtaget:D
Sig.JPG
Har inte kunnat chrona pistolen ännu, men den verkar nog ligga runt 92-95 med 0.20 skulle jag tro. Den går rakt och bra tycker jag och det är inga problem att få ut ca 2-3 mag på samma gasladdning i ett magasin.

När jag skulle plocka isär den för första gången så strulade det rejält för mig. Jag kunde inte för mitt liv fatta hur man skulle ta bort fjärdern! Jag började tro att jag fått ett konstigt exemplar, men en minut senare efter klipp på youtube(som förövrigt alltid har bra tips) så visade det sig att man måste trycka ihop fjädern mot hopens håll, sedan lyfta ur fjädern och metallstaven, fett jobbigt!!
Och svår att sätta dit igen!

Decockern är en trevlig funktion men se upp, när jag hölstrade vapnet i början så kan manteln åka tillbaka och träffa hanen vilket skjuter ut kulan eller tömmer gasmagasinet på en gång:(

hur går den då? Jo, en skön rekyl och känsla, lite svårare att pricka folk med på längre håll än min M1911, men väldigt bra!

Positivt:
1. Känslan i handen
2. Bra capacity 25+1
3. går bra och hop:en funkar bra
4. Double action är trevlig, bara att trycka av!

Negativt:
1. Svår isärplockning av vapnet
2. ingen bra fäste för lanyard, kan säkert moddas med någon stark gummitråd, men ändå..
3. Läskig decockerfunktion vid hölstring, vågade knappt använda den. (Men det kanske bara är jag;)

Omdöme: 8 av 10

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Pwnda »

Jag har chronat pistolen och den går 89-91 m/s med 0.20 grams kulor. Den går ändå spikrakt 30-40 meter!

Är faktiskt jättenöjd med pistolen och den har faktiskt tagit över att vara mitt förstaval när jag ska välja sidearm:D

Inge strul alls, älskar den!

Nimo75
Inlägg: 10
Blev medlem: tis aug 21, 2012 3:35 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Nimo75 »

Hej, ny här på forumet och inom Airsoft.
Tack för recensionen!
Jag har gått i samma tankar, men nu verkar allt peka åt en WE, så det blir nog en tripp till stan imorgon :D

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Pwnda »

En riktigt bra pistol.. Så du blir nog nöjd :D

Om du köper den och ska ta bort springguiden och fjädern för att plocka isär den, så dra ihop fjädern mot hopup:en och sedan dra bak hela springguiden mot andra hållet(dvs det hållet som kulorna skjuts) sen går det att plocka ut dom. Har själv nog böjt min springguide minimalt när jag lackade ur på den. så gör inte samma misstag som mig.. man måste använda två händer för att göra detta och det är lite svårt..

Nimo75
Inlägg: 10
Blev medlem: tis aug 21, 2012 3:35 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Nimo75 »

Det blev en WE F226. Mycket skön picka :)
Fick dock meka lite med hop-upen då 100% inte gjorde något.
Visade sig att den lilla plåtbygeln som trycker ner gummit inte var tillräckligt vinklad, så det var enkelt att fixa.

Vad det gäller decockern, bara man släpper den snällt och inte trycker på hanen efteråt så är allt bra.
Håller med att den är lite läskig...

Hade lite problem med att få i gas i ett av magasinen, men det verkar ha försvunnit...

Köpte också ett CQC-hölseter och även där behövdes lite
modifikation med en varmluftspistol, men nu sitter den som en handske :)
Var just ute och testade/övade lite snabbdrag, riktigt kul!

Lite svårt att ge den betyg då det är mitt första airsoftvapen... Men trots lite mekande så känns köpet bra :D

Edit:

Vad gäller isärplockningen så trycker jag fram rekylfjäderguiden, plockar ut innerpipan, sen rekylfjäderguiden och sist ytterpipan.
Så tack för varningen Pwnda, för manualen visar att rekylfjäderguiden ska ut först... :twisted:

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Pwnda »

@Nimo75: Jag testade din variant på att ta ut pipan, springguiden och fjädern.. Det var ju mkt enklare ju! Så mkt som jag har svurit över det isärtagandet :oops:
Nu gick det på ett kick :o

Thanks man :D

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Erka »

Hur är det med RS sikten till pistolen, går det att få på några?
Är sugen på att ha något som går bättre under mörkare förhållanden :)

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Dj_komodo »

Hur funkar det att byta recoil & Hammer spring? Någon som har testat? Är det TM som gäller då?

karbinlatte
Inlägg: 12
Blev medlem: sön aug 12, 2012 6:33 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av karbinlatte »

vart fick du tag på pistolen med markingsen???
the only easy day was yesterday!!!

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: WE Sig Sauer F226(p226) navy seal team six utan trades

Inlägg av Erka »

Såg nyligen att uncompany fått in en ny KJ P226 i CO2 version. Eftersom de gamla KJmagasinen fungerade i WE kanske dessa gör det med.
Någon som hunnit testa?

Har kontaktat dem i hopp om att köpa hem ett och testa.

Skriv svar