KWC Tanfoglio limited custom

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Nimo75
Inlägg: 10
Blev medlem: tis aug 21, 2012 3:35 pm

KWC Tanfoglio limited custom

Inlägg av Nimo75 »

Detta är nog mer ett första intryck än en recension...

Efter att ha varit på jakt efter en ny pistol dök jag på Tanfoglio limited custom.
En pistol som har typ 5-6 plastdetaljer varav dom flesta i magasinet, resten är aluminium
vilket gör att den väger ca 1.2kg!

Första intrycket när jag plockade upp den ur lådan var just vikten, den känns väldigt gedigen
och ligger bra i handen. Det första som slog mig var att när jag drog bak manteln så låste den
inte med ett tomt mag i, men efter att har mantlat ett par gånger så upptäckte jag att man var
tvungen att ta i lite mer i slutet för att få manteln helt bak. Detta pga att rekylfjädern har
två steg såg jag efter att ha plockat isär den, vilket var ett nytt äventyr :)

Isärtagningen är som på en 1911, mantla och håll sen manteln vid markeringarna, tryck ut mantellåset
och dra ut. Enda problemet var att spärrfjädern sitter där också, men som tur var såg jag det innan den
försvann på golvet... Sen att få dit fjäder&#% när man monterar ihop den... Väldigt pilligt och
omöjlit att inte repa färgen. Att ställa in hopupen eller BAX som dom kallar det kommer bli en mardröm...

För att få alla negativa saket ur vägen så är det magasinen, skruven som drar åt Co2 tuben är av
plast men insexhålet är som tur i metall. Tror det är 1/4" gänga så det är lätt att få den att gänga rätt,
dessutom får man med en extra plugg om man gängar sönder en. Ett extra mag ligger runt 500kr!
Sen att man måste ladda kulorna uppifrån... men jag ska se om det inte går att svarva upp ett hål nertill
så man kan fylla kulor lite lättare :)
Och avtryckaren är rätt svampig, har inget distinkt läge och full retur med kanppt kännbart klick...

Ok, så vad är bra med den? Den är sjukt snygg! Som en CZ fan älskar jag den låga manteln. Justerbara sikten
i höjd och sidled. Den cyklar bra och har skön kick i blowbacken, har inte hunnit testa det helt men efter
15 snabba skott blev pistolen/maget knappt kallt.

Lägger till mer efter att ha kört lite med den...

Och nu lite biler:

Bild
Sexy
Bild
:)
Bild
:o
Bild
Dubbla rekylfjädrar 8-)
Bild
&#%¤ :evil:

dacke93
Inlägg: 2
Blev medlem: lör nov 17, 2012 1:46 pm

Re: KWC Tanfoglio limited custom

Inlägg av dacke93 »

KWC M1911 är mycket lättare och nästan lika vacker, har båda två och föredrar m1911 i combat eftersom att magasin releasen trycks in direkt när man har den hölstrad och är sjukt tung att springa om kring med.
Kalla mig Ultima lst

Skriv svar